خواص شکلات تلخ و جلوگیری از بیشتر بیماری ها

  • کد خبر : 167564
  • 23 تیر 1400 - 11:33
خواص شکلات تلخ و جلوگیری از بیشتر بیماری ها

نیوز :شکلات تلخ از فواید و خواص فراوانی برخوردار است و مصرف زیاد آن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، از خواص شکلات تلخ ؛ می تواند باعث تقویت سیستم آنتی اکسیدانی بدن شود و در جلوگیری از بسیاری بیماری ها مانند سرطان و بیماری قلبی-عروقی مؤثر باشد

مفهوم استرس اکسیداتیو در سال ۱۹۳۰ برای اولین بار در طی جستجوی بیولوژی اکسیداسیون و احیا بیان شد. آنتی اکسیدان های اگزوژن در غذاهای مختلف مانند میوه ها، سبزیجات، ادویه جات، غلات و روغن زیتون فرا بکر وجود دارند که باعث حفاظت در برابر استرس اکسیداتیو می شوند.

خواص شکلات تلخ

>>>بیشتر بخوانید:

شکلات تلخ چه تاثیری بر قوه بینایی می گذارد؟

محققان می گویند: کاکائو یک ماده غذایی فوق العاده است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی توجه محققان را به خود جلب کرده است.

بر اساس اعلام پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور، ساناز مهربانی، آرمان عرب، حامد محمدی و رضا امانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پژوهشی تاثیر مصرف کاکائو بر شاخص های استرس اکسیداتیو را بررسی کرده اند. scopus و Google Scholar ، PubMed، Cochrane’s library، Science Direct و web of science به منظور یافتن مقالات مرتبط جستجو شدند.

خواص شکلات تلخ

نتایج تحقیق نشان داد، مصرف شکلات تلخ می تواند باعث تقویت سیستم آنتی اکسیدانی بدن شود و در جلوگیری از بسیاری بیماری ها مانند سرطان و بیماری قلبی-عروقی مؤثر باشد.

خواص شکلات تلخ

کاهش فشار خون از خواص شکلات تلخ :

شکلات تلخ غنی از مواد معدنی مانند منیزیم و مس است ؛ این مواد معدنی در تنظیم فشار خون طبیعی و سپس حفظ ضربان قلب مفید است.

شکلات تلخ برای مبارزه با رادیکال های آزاد:

این شکلات حاوی بیشترین مقدار فلاونوئیدها و پلی فنل ها است، حتی بیشتر از شراب و چای. به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و مواد سمی زیست محیطی را از بدن انسان خارج می کند.

شکلات تلخ برای جلوگیری از سرطان :

ترکیبات فلاونوئیدها و آنتی اکسیدانی موجود در شکلات تلخ نیز توانایی های پیشگیرانه سرطانی دارند اما تحقیقات بیشتری در این زمینه ادامه دارد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=167564

ثبت نظر

-