وزارت دفاع آمریکا کاهش نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد

  • کد خبر : 167429
  • 09 شهریور 1399 - 3:40
وزارت دفاع آمریکا کاهش نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد

 

گزارش| تحرکات اخیر آمریکا در عراق چه اهدافی را دنبال می‌کند؟- اخبار آسیای  غربی - اخبار بین الملل تسنیم - Tasnim

به گزارش نیوز، وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که دولت این کشور قصد دارد تعداد نیروهایش در عراق را در دو یا سه ماه آینده کاهش دهد.

اخبار بین الملل–  «جسیکا مک‌نالتی»، سخنگوی پنتاگون به «نشنال» گفت که کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به دلیل پیشرفت توانایی‌های نیروهای عراقی انجام می‌پذیرد.

وی گفت: ما سطح (شمار) سربازان را به دلیل آن که توانایی عراق برای شکست بقایای داعش  و ممانعت از تجدید حیات آن در حال بهبود یافتن است، کاهش می‌دهیم.

این فرمانده آمریکایی درباره شمار سربازانی که قرار است از عراق خارج شوند چیزی نگفت و تنها به این بسنده کرد که میزان این کاهش با بغداد و ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش هماهنگ خواهد شد.

سخنگوی پنتاگون گفت: هر کاهش نیروی آمریکا در عراق به طور دقیق با دولت عراق، همچنین با شرکای ما در ائتلاف و ناتو هماهنگ خواهد شد و بر اساس منافع امنیتی مشترک و پیشرفت در کارزار علیه داعش تنظیم خواهد شد.

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» پیش از این در گزارشی به نقل از مقاماتی که خواست نامشان فاش نشود اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا طی ماه‌های آینده یک سوم از نیروهای خود در عراق را کاهش خواهد داد.

این روزنامه نوشت که تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به سطح پیش از آغاز فعالیت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش باز خواهد گشت.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه؟

در حالی که آمریکا حدود ۵۲۰۰ نظامی در عراق دارد بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، تعداد نظامیان آمریکایی به ۳۵۰۰ نظامی کاهش خواهد یافت.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که چند روز پیش به واشنگتن سفر کرده بود به نقل از رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آنان در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور و یک قانون مصوب شد که ارتش تروریستی آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

خروجی

بیشتر بدانید: عکس| چرا شفر یک دلار هم به استقلال تخفیف نمی‌دهد؟

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=167429

ثبت نظر

-