۶ کشته در آمریکا بر اثر طوفان لائورا

  • کد خبر : 165798
  • 07 شهریور 1399 - 14:41
۶ کشته در آمریکا بر اثر طوفان لائورا

 

 

6 کشته در آمریکا بر اثر طوفان لائورا

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، طوفان لائورا روز گذشته (پنج شنبه) ایالت لوئیزیانا را درنوردید که بر اثر آن دست کم شش تن جان خود را از دست دادند همچنین در جریان  وقوع این طوفان مهیب به تعدادی ساختمان خسارت وارد شد.

بر اثر وقوع این طوفان چندین اصله درخت شکسته شد. گفته شده چهار نفر از قربانیان این حادثه به دلیل سقوط درخت روی ساختمان مسکونی جان خود را از دست داده اند همچنین دو قربانی دیگر به دلیل وقوع حوادث مرتبط با طوفان مهیب فوت کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان وقوع این طوفان مهیب برق حداقل ۸۶۷ هزار ساختمان مسکونی و تجاری در ایالت های لوئیزیانا، تگزاس و آرکانزاس قطع شد.

درباره طوفان:

طوفان یا توفان عبارت است از آشفتگی شدید جوّی و اختلال شدید فشار هوا. گاه بر اثر برخورد دو جبهه هوای سرد و گرم، توفانی به وقوع می‌پیوندد که می‌تواند موجب قطع درختان، خرابی ساختمان‌ها و شکستن شیشه‌ها شود. گردباد در نقاط مختلف به‌صورت تندباد، گردباد دریایی یا گردباد خشکی ظاهر می‌شوند. وقوع طوفان اغلب با باران‌های شدید و سیل‌آسا همراه است.طوفان‌های عظیم و گردبادهای دریایی معمولاً در عرض‌های نزدیک به استوا رخ می‌دهند و از قدرت تخریب زیادی برخوردارند.

طوفان های معروف:

  • طوفان شن در شرایطی رخ می‌دهد که شرایط اقلیمیِ توفان در مناطقی به وجود آید که از پوشش گیاهی مناسب برخوردار نبوده و کانون بحران طوفان، حساس به فرسایش باد باشد.
  • طوفان درچیو طوفانی است با باد گرم که برخلاف سایر طوفان‌ها معمولاً مسیر مستقیمی را طی می‌کند.
  • طوفان آیک که همراه با سیل و آب‌گرفتگی بوده و خسارات زیادی وارد کرده‌است.
  • طوفان کاترینا از فاجعه‌بارترین توفان‌های تاریخ آمریکا بوده‌است.

بیشتر بدانید…:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165798

ثبت نظر

-