نذر خون/نجات یک انسان نذر من

  • کد خبر : 165637
  • 09 مرداد 1400 - 11:20
نذر خون/نجات یک انسان نذر من

برخی از فواید نذر خون:

خطر ابتلا به بیماری قلبی را کم می کند

مثل چک آپ پزشکی عمل می کند

به کالری سوزی کمک می کند

سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد

اهدای خون

۱. ما ناحیه خونگیری در جلوی بازوی شما را تمیز کرده و یک سوزن استریل کاملا جدید برای گرفتن خون وارد می کنیم. شما سوزش خفیفی در بازوی خود احساس می کنید که طی چند ثانیه برطرف می شود.


۲. در هنگام پر شدن کیسه خون، شما در وضعیت راحتی قرار خواهید داشت (اهدای خون کامل حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. اهدای پلاکت، گلبول قرمز یا پلاسما از طریق آفرزیس می تواند تا ۲ ساعت طول بکشد).


۳. پس از جمع آوری حجم مشخصی از خون (حدود یک پینت)، فرآیند اهدا تکمیل شده و یکی از پرسنل بانداژی را روی بازوی شما قرار می دهد.

نوشیدن مایعات

  1.  پس از تکمیل اهدای خون، چند دقیقه از وقت خود را برای نوشیدن مایعات اختصاص دهید تا بدن شما با کاهش جزئی حجم مایعات سازگار گردد.
  2.  پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می توانید محل اهدای خون را ترک نموده و به فعالیت های روزمره خود بپردازید.
  3.  از این احساس خوب که می دانید به زندگی دیگران کمک کرده اید، لذت ببرید.

>>>بیشتر بخوانید:

آیا فشار خون در اهدای خون تاثیر دارد؟

خون اهدایی شما می تواند جان سه نفر را نجات دهد. گلبول های قرمز اهداشده برای همیشه دوام ندارند و ماندگاری آنها تا ۴۲ روز است. یک اهداکننده سالم می تواند هر ۵۶ روز یکبار برای اهدای خون اقدام کند.

چه کسانی می توانند خون اهدا کنند؟

اهداکنندگان باید ۱۷ سال یا بیشتر داشته باشند. وزن فرد اهداکننده باید حداقل ۱۱۰ پوند بوده و از سلامت خوبی برخوردار باشد. معیارهای اضافی دیگر برای واجد شرایط بودن افراد جهت اهدای خون اعمال می گردد. اگر مایل هستید که خون اهدا کنید می توانید قبل از مراجعه با یک پزشک در درمانکده مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165637

ثبت نظر

-