۱۴۰ هزار دلار پرسپولیس در آسمان هفتم!

  • کد خبر : 165505
  • 07 شهریور 1399 - 9:31
۱۴۰ هزار دلار پرسپولیس در آسمان هفتم!

۱۴۰هزار دلار پرسپولیس در آسمان هفتم!به گزارش نیوز، ایران ورزشی نوشت: اساساً برای شکست در یک مسابقه سنگین آن هم وقتی نتیجه بازی در ضربات پنالتی در شرایطی که بخت و اقبال عنصری تعیین‌کننده به حساب می‌آید نباید دنبال مقصر و عامل باخت گشت اما آن‌چه از ضربه پنالتی کریستین اوساگونا به ذهن می‌رسد برآیند تفکرات مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در جذب مهاجم خارجی و البته اشتباه یحیی گل‌محمدی در بازی دادن به فورواردی است که عملاً باری از روی دوش خط حمله پرسپولیس برنمی‌دارد و در مواقع لزوم جایی که باید ضربه پنالتی را گل کند به بدترین شکل ممکن کیفیت پایین خود را به رخ می‌کشد.

پرسپولیس بدشانس بود که محمد نادری را تنها بعد از ۱۵ دقیقه از شروع نیمه دوم از دست داد. یحیی یک بار در نیمه نخست اولین اشتباه بزرگش را با بازی دادن به کمال کامیابی‌نیا در میانه‌های نیمه تصحیح کرد و خیلی زود درصدد جبران اشتباه دومش برآمد. محمد نادری هم می‌توانست لحظاتی بعد از کمال به بازی برود و ترکیب منطقی پرسپولیس قبل از شروع نیمه دوم شکل بگیرد اما به هر حال شرایط مسابقه حکم به این داد تا نادری از آغاز نیمه دوم وارد میدان شود.

اولین حرکت نادری و پایه‌ریزی گل مساوی می‌توانست آغازگر یک دگرگونی عمده در فرم بازی پرسپولیس و تحت فشار گذاشتن حریفی باشد که میانه میدان را بعد از آن ۳۰ دقیقه ابتدایی از دست داده بود و دنبال رسیدن به گل از ارسال از کناره‌ها و حرکات انفجاری قائدی می‌گشت. پرسپولیس بدشانس بود که نادری را از دست داد و به این دلیل وحید امیری یک خط عقب رفت و تبدیل به مدافع شد تا در پست غیرتخصصی بازی کند و بدشانس‌تر از این جهت که یحیی با تصمیمی اشتباه کریستین اوساگونا را به خط حمله پرسپولیس اضافه کرد؛ مهاجمی که باید در فاز حمله تغییراتی در ترکیب پرسپولیس ایجاد می‌کرد اما انگار کادر فنی پرسپولیس او را برای کمک به اصول تدافعی به زمین فرستاد. کاری که اساساً وظیفه یک مهاجم نوک نیست و جزو محسنات و ویژگی‌های مکمل مهاجم به حساب می‌آید نه وظیفه اصلی‌اش. با این وجود اوساگونا کاری که باید از نظر کادر فنی پرسپولیس انجام می‌داد را نیز هرگز انجام نداد چراکه نه در صحنه منجر به گل دوم استقلال به کمک تیمش آمد نه آن جلو موفق شد توپ نگه دارد یا در حرکات ترکیبی کار مثبتی انجام دهد.

اوساگونا در همان اوقات معمولی مسابقه و با ضربات عجیب و غریبش به توپ کیفیت فوق‌العاده پایین خود را نشان داد و اگر به درخشش یا گل‌زنی او در چنین مسابقه بزرگی دل می‌بستیم واقعاً ساده‌لوح و ساده‌اندیش بودیم. او سانتر زیبای نعمتی را با ضربه سر عجیبی هدر داد و البته در میانه میدان نه توپ نگه داشت نه موفق شد با بازیکنان کناری و هافبک‌های خود فوتبال بازی کند. اصولاً مهاجمان و بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس در ضربات پنالتی گزینه‌های مطمئن و منتخب مربیان هستند چرا که با توجه به دوری از التهاب فضای دربی در جامعه هواداری راحت و ریلکس پشت توپ می‌ایستند و معمولاً پنالتی‌های خود را گل می‌کنند اما یادمان باشد جدا از بحث روانی بازیکنی که برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ می‌ایستد باید کیفیت زدن ضربه را هم در آن شرایط پرفشار داشته باشد؛ کیفیتی که در ضربه عجیب و غریب کریستین اوساگونا مشهود بود و شمایل کلی از خرید خارجی پرسپولیس را در نیم فصل به رخ کشید.

پرسپولیس ۱۴۰هزار دلار به مهاجمی داد یا می‌دهد که بی‌کیفیت‌ترین ضربات به توپ را طی دو بازی اخیر زده و چنان‌چه آن گل اول و آخر به سایپا را کنار بگذاریم، تقریباً هیچ چیز مفیدی از او در تمام بازی‌های گذشته ندیده‌ایم. اوساگونا در شرایطی به ترکیب پرسپولیس در نیمه دوم دربی اضافه شد که چیزی حدود دو ماه از تمرینات و مسابقات پرسپولیس به خاطر حضور در کشورش را از دست داده بود اما جلوتر از جوان‌هایی مثل مهدی عبدی و امیر روستایی طی دو سه مسابقه اخیر به میدان رفت و با این ضربات کج و معوج کیفیت وحشتناک خود را عیان کرد.

جدا از بحث نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس کادر فنی و یحیی گل‌محمدی نیز در بازی دادن به چنین مهره‌ای برای تعیین نتیجه مسابقه به این بزرگی اشتباه کردند. بدون شک نمی‌توان اوساگونا را مقصر اصلی این باخت در مسابقه‌ای پایاپای و فشرده تحت شرایطی خاص و عجیب و غریب به حساب آورد و مؤاخذه کرد اما گاهی اوقات یک تصمیم می‌تواند شرایط و نتیجه یک فصل تیم را تحت تأثیر قرار دهد. تصمیمی که این بار به اشتباه گرفته شد و مهاجم خارجی بی‌کیفیت پرسپولیس درست مثل آن‌چه جونیور براندائو در دربی رفت لیگ نشان داده بود خط حمله پرسپولیس را نیمه‌جان یا بی‌جان کرد و در نهایت نیز آن اشتباه یا بهتر بگوییم نشان دادن کیفیت پایینش در ضربه به توپ همه آن چیزی بود که در این خرید می‌شد پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165505

ثبت نظر

-