این جوانگرایی نیست؛ جوان‌سوزی است

  • کد خبر : 165385
  • 07 شهریور 1399 - 2:44
این جوانگرایی نیست؛ جوان‌سوزی است

به گزارش نیوز، باشگاه شهر خودرو، سهراب بختیاری زاده را کنار زد! نمی‌شود به این خاطر به باشگاه خرده گرفت. به این خاطر که بنیوزری مربی حق طبیعی باشگاه است به خصوص که سهراب در ۶ هفته‌ای که فرصت داشت حتی یک پیروزی هم با تیم به دست نیاورد. هر چند که اصل در فوتبال حرفه‌ای به خصوص در مواجه با مربی جوان فرصت دادن است نه فرصت گرفتن.
حالا از مشهد خبر می‌رسد حمیداوی این بار تصمیم گرفته هدایت تیم را به سیدمهدی رحمتی محول کند. دروازه‌بان تیم که پیش‌تر به دلیل بی‌انضباطی از سوی سهراب بختیاری زاده کنار گذاشته شده بود! این بی‌تعارف یک تصمیم عجیب است! محول کردن هدایت تیم به یک بازیکن که بی‌انضباطی کرده و به همین بهانه از تیم کنار گذاشته شده است.
این جوانگرایی نیست. جوان‌سوزی است؛ مهدی رحمتی به دلیل بازی برای شهر خودرو فرصت تفکر نداشته است؛ فکر به مربیگری و از همه مهمتر بازیکنی که دیروز به دلیل بی‌انضباطی از سوی سرمربی کنار گذاشته شده است، امروز چطور می‌تواند به عنوان سرمربی هم‌تیمی‌هایش را امر و نهی کند. سیدمهدی رحمتی حتی یک روز چه به عنوان سرمربی و چه به عنوان مربی، مربیگری نکرده است و امروز چطور می‌تواند یک بار سنگین را از روی دوش بردارد؛ هدایت تیم در لیگ قهرمانان آسیا؟
حضور مهدی رحمتی در عرصه مربیگری عیب نیست. حتی یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود. دروازه‌بانان زیادی در طول تاریخ فوتبال جهان تبدیل به مربیان خوبی شده‌اند. نمونه اش کارلوس کی‌روش، اما هر چیزی اصول خاص خودش را دارد. ابتدا باید اجازه دهیم مهدی رحمتی با دروازه‌بانی خداحافظی کند و بعد به عرصه مربیگری ورود کند و بعد از کسب تجربه چنین وظیفه سنگینی از او بخواهیم.
سرمربیگری لیگ برتر برای هر بازیکنی وسوسه‌انگیز است. در فوتبال ایران هم از این دست اتفاقات زیاد رخ داده، اما هیچ یک از بازیکنان نتوانسته‌اند در برابر این پیشنهادات تصمیم درستی بگیرند و تصمیمات احساسی منجر به مهره‌سوزی شده است. اتفاقی که برای علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم در تیم ملی رخ داد. سیدمهدی رحمتی می‌تواند تبدیل به مربی خوبی شود اگر خمیر مایه‌های این کار را داشته باشد، اما الان برای مربیگری سیدمهدی رحمتی زود است. او اگر با شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا خوب نتیجه نگیرد، شانس مربیگری اش را خواهد سوزاند. تصمیمی که باشگاه شهر خودرو گرفته جوانگرایی نیست. جوان‌سوزی است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165385

ثبت نظر

-