واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

  • کد خبر : 165164
  • 06 شهریور 1399 - 20:52
واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

نیوز : سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال و حمایت از توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد دو طرف با یکدیگر همکاری کنند تا این توافق نامه به طور موثر عملی شود.

به گزارش نیوز به نقل از نیوز ، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن افزود: واقعیت ها نشان داده است که زورگویی یک طرفه تنها سبب تشدید مقاومت می شود و تنها گفت و گوی برابر می تواند اختلافات را برطرف کند این موضوع در مساله اطمینان از بازرسی این گونه بوده و همچنان در دیگر مسایل مربوط به مساله هسته ایران نیز این چنین خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، در بیانیه مشترکی از توافق بر حل و فصل توام با حسن نیت موضوعات مشخص شده از سوی آژانس خبر دادند.

طبق این بیانیه آژانس هیچ سؤال و درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.

بر اساس این بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ ( ۲۶ دی ۱۳۹۴) به صورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی، کشورهای مربوط باید پایبند راه درست بوده و قویا از اقتدار و اثربخشی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حفاظت کنند و فعالانه برای پیشبرد روند حل سیاسی و دیپلماسی مساله هسته ای ایران تلاش داشته باشند.»

این مقام چینی در ادامه افزود: چین از همه طرف ها می خواهد تا در این راستا نقش سازنده خود را ایفا کنند. 


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165164

ثبت نظر

-