رعایت ۹۶درصدی موارد بهداشتی توسط هیئات مذهبی

  • کد خبر : 164941
  • 06 شهریور 1399 - 16:49
رعایت ۹۶درصدی موارد بهداشتی توسط هیئات مذهبی

به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جلالی معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اعلام بازرسی اولیه از ۲۵۰۰۰ هیئت مذهبی کشور در ایام ماه محرم گفت: ۹۶ درصد از هیئات مذهبی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی در تشریح جزئیات این بازرسی عنوان کرد: تاکنون از ۲۵۰۰۰هیئت مذهبی در ایام ماه محرم توسط سازمان تبلیغات اسلامی بازرسی صورت گرفته است و ازاین‌بین ۶۴ درصد از هیئات فاصله اجتماعی را کاملاً رعایت کرده بودند و  ۲۵درصد از باقی هیئات به‌خوبی، ۷ درصد متوسط، ۳درصد ضعیف و یک درصد اصلاً پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ پایگاه انتقال خون کنار هیئت‌های مهم تهران

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰۰۰هییت مذهبی برای اخذ مجوز اقدام کردند  به اموزش بیش از۱۰۰هزار نفر و راه اندازی ۲۵۰۰ پخش زنده اینترنتی هییتها اشاره کرد.

جلالی در ادامه به میزان استفاده هیئات مذهبی از فضای باز اشاره و اظهار کرد: در این بازرسی مشخص شد که ۷۸درصد از هیئات از فضای باز و ۲۲ درصد از هیئات از فضای مسقف با رعایت فاصله گذاری استفاده می‌کردند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به ضدعفونی کردن در ورودی هیئات اشاره و اذعان کرد: در ۷۳ درصد از هیئات، عزاداران هنگام ورود به هیئت توسط خادمان ضدعفونی می‌شدند، همچنین ۱۲ درصد از هیئات از تونل ضدعفونی، ۹درصد از دستگاه ضدعفونی استفاده کردند و ۶ در صد از هیئات نیز هنگام ورود ضدعفونی نداشتند.

ببینید:

فیلم/ حجت الاسلام قمی دیشب هیئت به کجا رفت

جلالی در ادامه به اهمیت استفاده از ماسک در هیئات اشاره و خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از هیئات مشخص شد ۸۶ درصد از هیئات از ورود افراد به هیئت بدون ماسک ممانعت به عمل می‌آوردند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی به وسعت و توان مالی خود از امکانات تشخیص کرونا نیز استفاده کردند که فقط ۳۵درصد از هیئات توان تهیه و استفاده از تب سنج را داشته اند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اطلاع‌رسانی و اعلان ضوابط بهداشتی گفت: ۷۵ درصد از هیئات مذهبی اطلاع‌رسانی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به عزاداران سید الشهداء (ع) کاملاً ارائه داده بودند و باقی هیئات تا حدی این اطلاع‌رسانی‌ها را ارائه کرده بودند.

جلالی ادامه داد: تهویه مناسب هم یکی از عواملی بود که در بازرسی‌ها موردتوجه قرار گرفت و در این بازرسی‌ها مشخص شد ۹۰ درصد از هیئات تهویه مناسب، ۷ درصد تهویه متوسط و ۳ درصد از هیئات نیز از تهویه ضعیف برخوردار بودند.

وی اظهار کرد: ۸۵ در صد از هیئات با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتند محل برپایی عزاداری را قبل و بعد از هر جلسه به‌صورت کامل ضدعفونی کردند.

حدود ۶۵۰ هییت در کشور برای عدم رعایت پروتکلها تذکر گرفتند و کمکهای لازم برای رفع نواقص ایشان در اختیار قرار گرفت. 

آمار دقیق‌تر پس از تکمیل بازرسی ها  پس از مراسم محرم اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=164941

ثبت نظر

-