فنایی: داور دربی نباید حجب و حیا داشته باشد

  • کد خبر : 164836
  • 06 شهریور 1399 - 15:26
فنایی: داور دربی نباید حجب و حیا داشته باشد



کد خبر: ۱۷۰۴۵۸۲/۴۷

زمان: ۱۴:۲۱  
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

بازدید: ۸,۱۸۴



محمد فنایی می‌گوید داور در هر دو صحنه می‌توانست پنالتی بگیرد اما برخورد علیپور در محوطه جریمه استقلال «پنالتی تر» بود.

به گزارش “ورزش سه”، محمد فنایی کمک داور سابق فوتبال ایران و از کارشناسان داوری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به انتخاب داور دربی گفت: به هر حال این جزو نادرترین بازی های دربی بود که این اتفاقات در مورد مسائل داوری رخ داد و اسم سه داور برده شد با این حال طبیعی بود که آقای کرمانشاهی و زاهدی فر جزو داوران خوب ما هستند. اینجا یک ناهماهنگی بدی پیش آمد و با حیثیت آن ها بازی شد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، باید کمیته داوران و فدراسیون به اجماع می‌رسیدند و داور را انتخاب و معرفی می‌کردند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که پیام حیدری که نرم و فرم داوری را دارد، قضاوت کند.

 

وی درباره پیام حیدری اظهار داشت: بارها با پیام حیدری صحبت کردم اما او باید با قدرت بیشتری قضاوت کند و حجب و حیا را باید کنار بگذارد. پیام باید با قدرت و اتوریته بیشتری قضاوت کند و اجازه ندهد بازیکنان به سینه اش بیایند و دوروبرش را بگیرند. من اعتقاد به مدیریت هم دارم اما نه اینطور که وارد سینه اش شوند. فوتبال ممکن است به ۱۲۰ دقیقه هم کشیده شود و با این رفتار تمرکز داور گرفته می‌شود. دو کمک داور هم در این بازی بودند و دو کمک پشت داور هم حضور داشتند و داوران تحت فشار تماشاگران هم نبودند و خوشبختانه این فشار وجود نداشت. اگرچه بازی بدون تماشاگر فایده ندارد اما به هر حال برای داوران اثر مثبتی است. 

 

فنایی با اشاره به رویه داور گفت: یک اخطار به آقای ریگی داده شد که درست بود. آقای حیدری می‌خواست کمتر کارت بدهد و مدیریت کند اما در چند صحنه بازیکنان شایسته دریافت کارت بودند.

 

او درباره صحنه های مشکوک بازی تو ضیح داد: گلی که استقلال زد درست بود. در صحنه مشکوک که اسماعیلی توسط کنعانی سرنگون شد، داور می‌توانست پنالتی بگیرد. فوتبال متر ندارد و شما هرچقدر هم بررسی کنید، داوران سلیقه خودشان را برداشت می‌کنند و می‌گیرند. ۱۰دقیقه بعد از آن هم یک صحنه در محوطه جریمه استقلال رقم خورد که پنالتی تر بود. توپ روی زمین بود و مهاجم جلوتر از مدافع قرار داشت و مدافع بی احتیاطی کرد و کاملا یک فاصله ای داشت و دستش را دراز کرد و با آرنج علیپور را هُل داد و اینطور نبود که مهاجم پرسپولیس شبیه سازی کند.

 

این کارشناس داوری در پایان صحبت هایش گفت: نقطه تاریک مسابقه همین اعتراض هاست که بیشتر در بین مربیان و قسمت فنی وجود دارد. کار تا جایی پیش رفت که یحیی گلمحمدی هم اعتراض می‌کرد و فرهاد مجیدی هم که عادت دارد. این اعتراض ها به زمین هم کشیده شد که اصلا شکل خوبی نداشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=164836

ثبت نظر

-