بازارساز ارزی دست به کار شد+جدول و نمودار

  • کد خبر : 163893
  • 05 شهریور 1399 - 23:34

به گزارش نیوز بازارساز که تا روز سه شنبه چندان به روند قیمت دلار بازار توجهی نداشت و نرخ فروش صرافی های بانکی را روی عدد ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان نگه داشته بود، با پیشروی دوباره دلار، به یکباره تغییر تاکتیک داد. روز چهارشنبه، دلار بر تابلوی صرافی های بانکی ۴ بار افزایش یافت و سرانجام روی عدد ۲۳ هزار تومانی قرار گرفت که ۴۲۰ تومان بالاتر از روز سه شنبه بود. بازارساز با تاکتیک رشد پله‌ای قیمت قصد داشت، فاصله قیمت صرافی های بانکی با بازار آزاد را کاهش دهد و در نتیجه مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار شود.

نتیجه تاکتیک جدید بازارساز چه بود؟

پیگیری این روش موجب شد که قیمت دلار از اواخر روز در بازار آزاد سیر نزولی بگیرد و به سمت سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی میل کند. این در حالی بود که در اواسط روز تا نزدیکی محدوده ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومانی نیز رشد کرده بود.

اگر بازارساز چنین تاکتیکی را در پیش نمی گرفت، ممکن بود افراد زیادی به قصد کسب سود از اختلاف قیمتی دو بازار به صرافی های خیابان فردوسی مراجعه کنند و شلوغ شدن صرافی ها به تنهایی می توانست، جو افزایشی را در بازار تشدید کند.

افزون بر این، نزدیک کردن قیمت صرافی های منتخب به بازار آزاد موجب می شود که شانس جمع کردن ارز توسط این صرافی ها در بازار بیشتر شود. در واقع اگر قیمت برگشت بخورد، فروشنده های عادی انگیزه خواهند داشت که ارز خود را به صرافی های مطمئن تر بفروشند تا اینکه درگیر مبادله با دلالان شوند.

روند بهای دلار5 شهریور99

راه مهار نوسان در روز پنج شنبه

عده ای از فعالان اعتقاد داشتند، اگر بازارساز رفتار روز جاری را در معاملات روز پنج شنبه ادامه دهد، می تواند مانع از عبور دلار آزاد از محدوده مقاومتی ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومانی شود و این ارز راه کاهشی را برخلاف روزهای قبل در پیش خواهد گرفت. با این حال، گروه دیگری باور داشتند، روند قیمت درهم مشخص می کند که دلار افزایشی یاشد یا رو به سوی قیمت های پایین تر برود. درهم امروز حتی تا نزدیکی محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی بالا رفت و در صورتی که بالای این  محدوده تثبیت شود، می تواند یک سیگنال افزایشی دیگر به بازار داخلی ارسال کند.

روند بهای درهم 5 شهریور 99

روند نزولی اونس؛ افزایش تردید سکه بازان

امروز بازار سکه تمام بهار آزادی کم رونق تر از دلار بود و این فلز گرانبها در دامنه محدودی نوسان داشت. کف قیمت سکه در این روز ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود و سقف آن در محدوده ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار داشت. کاهش دامنه نوسانات سکه در شرایطی به ثبت رسید که دلار طی دو روز اخیر بیش از ۵۰۰ تومان افزایش را به ثبت رسانده است. به گفته فعالان، آنچه تردید سکه بازان برای عدم ورود پرقدرت به بازار را تحت تاثیر قرار داد، نزول بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در روزهای اخیر نه تنها میل به افزایش قیمت نداشته است که به سوی ابتدای کانال هزار و ۹۰۰ دلاری در حرکت بوده است.

روند بهای سکه 5 شهریور 99

بورس، صدرنشین جدول بازدهی

امروز بازار سهام رشد قابل توجهی را تجربه کرد، به طوریکه شاخص کل بورس شاهد افزایش ۱/۴ درصدی بود.

بازدهی بازارها 5 شهریور 99

این در حالی بود که سکه بازدهی منفی را ثبت کرد و دلار و گرم طلای ۱۸ عیار  به‌رغم رشد مثبت، از لحاظ میزان بازدهی با بورس فاصله بسیاری داشتند. هر دوی آنها زیر یک درصد افزایش قیمت را در روز پنجم هفته ثبت کردند.

جدول بهای سکه وارز 5شهریور 99

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163893

برچسب ها

ثبت نظر

-