خروج دلار از باند امن

  • کد خبر : 163231
  • 05 شهریور 1399 - 14:07
خروج دلار از باند امن

به گزارش نیوز، برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که روند دلار با توجه به اتفاقات دیروز صعودی شده است. چرا که دلار در بازه ۲۰ روزه تقریبا نوسان خاصی نداشت و در چنین مواقعی، معمولا فنر قیمت برای خارج شدن از یک طرف جمع می‌شود.

با اینکه به نظر می‌آمد دلار خود را برای تست کانال ۲۱ هزار تومان آماده می‌کند، اما بازارساز چندان میلی به نوسان حتی به سمت پایین نشان نداد. در واقع استدلال بازیگران بازار این است که سیگنال بازارساز، مانع از افت قیمت دلار شد. چرا که نرخ صرافی در روزهای کاهشی، ثابت ماند.

اما در مقابل برخی معتقدند که بازارساز تنها به دنبال حفظ ثبات بازار بوده و حاضر نشده حتی به ازای کاهش نرخ، ثبات بازار را بهم بزند. اگر این استدلال درست باشد بازارساز در هنگام صعود نیز باید در برابر افزایش قیمت مقاومت کند، این کار می‌تواند همچون گذشته با عرضه در قیمت‌های بالاتر آغاز شود و نوسان‌گیران را غافلگیر کند. 

صبح امروز، دلار در معاملات پشت خطی و فردایی، تا ۲۳,۵۰۰ تومان نیز قیمت خورد. علاوه بر این، صرافی نیز قیمت فروش را با ۱۲۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به روی تابلو برد؛ یعنی ۲۲,۶۰۰ تومان. این در حالی است که صرافی ملی قیمت دلار را در طول هفته جاری تقریبا بدون تغییر نگه داشت و در محدوده ۲۲,۵۰۰ تومان تثبیت کرده بود. از نظر فعالان بازار، این مسئله می‌توند نشان دهد که بازارساز افزایش نرخ در بازار آزاد را پذیرفته است. 

F2wi5gajwaDv

عدم همراهی اونس با سکه

بهای سکه دیروز تا ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیشروی کرد. شاید اگر سکه در کنارش رشد اونس جهانی را داشت، می‌توانست از مرز ۱۱ میلیون تومان نیز عبور کند. اما اونس روز گذشته را آرام سپری کرد و در حال حاضر قیمت به زیر ۱۹۲۰ دلار نزول کرده است. با اینحال اگر روند امروز دلار نیز افزایشی باشد، احتمالا سکه نیز نیروی کافی برای عبور از مرز یاد شده را خواهد یافت. ضمن اینکه از نظر تحلیلگران تکنیکال، مقاومت مهم سکه در ۱۰,۸۵۰,۰۰۰ تومان قرار داشت و شکست آن راه را برای صعود هموار کرده است. اما پیش‌بینی‌ها از روند امروز اونس طلا، کاهشی است و اگر این کاهش به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار اتفاق بیفتد، احتمالا باز هم ترمز سکه برای رشد بیشتر خواهد شد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163231

ثبت نظر

-