گلی که در دربی زدم مسیر زندگی‌ام را تغییر داد

  • کد خبر : 163198
  • 05 شهریور 1399 - 13:45
گلی که در دربی زدم مسیر زندگی‌ام را تغییر داد

نیوز/ نصیر مقدری؛ عباس سرخاب، مهاجم محجوب و خوش‌اخلاق اسبق استقلال، از جمله گلزنان تاریخ دربی‌ها محسوب می‌شود که با گلزنی زودهنگامش لقب عباس ۳۰ ثانیه را از طرفداران استقلال گرفت و به گفته خودش از آن روز مسیر زندگی فوتبالی‌اش تغییر کرد. با هم صحبت‌های عباس سرخاب با نیوز را می‌خوانیم.

زمان دربی که فرا می‌رسد بی‌شک نام گلزنان این دیدار سنتی به یاد خیلی‌ها می‌آید. از دربی امشب بگویید.
ممنون از اینکه به یاد ما هستید، اما دربی جام حذفی متفاوت با دیگر بازی‌ها با رقیب سنتی است، اگر چه این بار نبود هواداران به طور کلی بازی را خاص کرده است. عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی اتفاق خاص این دیدار است چرا که وقتی هیجان و کری‌خوانی‌های رایج در استادیوم نباشد بی‌شک دربی کم انرژی خواهد بود، اما در هر صورت دربی است و هیجانات معمول در آن وجود دارد و این بار هواداران از پای تلویزیون باید به تیم‌شان انرژی دهند. یک مسئله دیگر اینکه با توجه به کسب سهمیه هر دو تیم برای رقابت‌های آسیایی عملاً حساسیت بالایی ندارد و تنها همان عنوان کسب قهرمانی جام حذفی ماجرا را کمی حساس می‌کند.

کدام خاطره از دربی برای‌تان فراموش‌شدنی نیست؟
همان دربی که به نظرم گل سرسبد دربی‌هاست. سال ۶۹ بازی را در نیمه اول یک بر صفر عقب افتادیم، اما با صحبت‌های منصورخان در نیمه دوم توفان به راه انداختیم و ۲ بر یک پرسپولیس را شکست داده و جام قهرمانی را از آنان گرفتیم. با شروع نیمه دوم خیلی زود گلی را به پرسپولیس زدم که مسیر زندگی مرا تغییر داد. از آن روز شعار عباس ۳۰ ثانیه ساخته شد. اگر چه قبل از آن نیز با نیروی زمینی به پرسپولیس گل زده بودم، اما قهرمانی آن سال‌ها باعث حضورمان در آسیا و قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و کسب ستاره دوم بود. البته دربی‌های استقلال مظلومی و گلزنی‌های فرهاد در آن سال نیز خاطره‌انگیزند.

و شما در آن مسابقات بهترین بازیکن جام شدید؟
بله. بعد از آنکه به ناحق از سوی علی پروین از تیم ملی خط خوردم به خودم گفتم باید تلاش کنم و آنقدر گل بزنم تا حقانیت خود را ثابت کنم. خط خوردن چند ساعت قبل از پرواز پکن خیلی برایم سخت بود. قرار بود ساعت ۴ صبح به پکن پرواز کنیم. خاطرم هستم با احمدرضا عابدزاده در اتاق بودم و ساعت ۱۲ شب بود که ناصر ابراهیمی آمد و گفت از بین تو و ناصر محمدخانی که اواخر فوتبالش بود، یکی باید انتخاب می‌شد و علی پروین نام شما را خط زد اگر چه به سلیقه سرمربی آن روز تیم ملی احترام می‌گذارم، اما همان باعث شد عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنم.

پیش‌بینی شما از دربی چیست؟
امیدوارم استقلال بتواند برنده بازی باشد.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی با عبور از پرسپولیس، استقلال را قهرمان جام حذفی خواهد کرد؟
الان تیم فرهاد تیمی آماده است. تیمی که میراث استراماچونی است و به لحاظ بازیکن نیز دارای پتانسیل خوبی است. فرهاد چنانچه بتواند خود و بازیکنانش را از نظر روحی و روانی آماده کند و کنترل خوبی بر شرایط بازی داشته باشد بی‌شک برنده میدان خواهد رود. اگر چه پرسپولیس و یحیی نیز قابل احترام و دارای توانایی‌های فنی خوبی هستند.

حرف آخر.
از مسئولان گله دارم و آن نیز بی‌توجه بودن به کسانی است که افتخارات باشگاه و کشور را رقم زده‌اند. نمی‌دانم چرا از ما یادی نمی‌کنند. ما انتظار داریم برای تاریخ‌سازان فوتبال استقلال ارزش قائل شده و نگذارند به بوته فراموشی سپرده شوند. مسئولان از قهرمانی‌های بین‌المللی و کسب دو ستاره همین بازیکنان که امروزه فراموش شده‌اند افتخار می‌کنند و البته بهره‌مندند، اما دریغ از اهمیت دادن به افتخارآفرینان باشگاه که امروزه در پیچ و خم زندگی خود هر یک به نوعی گذر عمر می‌کنند. اگر چه باید به بازیکنانی که قهرمانی‌های استقلال را در لیگ‌های گذشته رقم زده‌اند توجه داشت، اما بازیکنان و مربیانی که در عرصه‌های بین‌المللی برای ایران و استقلال افتخارآفرینی کرده‌اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که امیدوارم این اتفاق در آینده رخ دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163198

ثبت نظر

-