در واکنش به نواقص ورزشگاه میزبان فینال جام حذفی: زمین چمن مشکلی ندارد!

  • کد خبر : 162732
  • 05 شهریور 1399 - 5:32
در واکنش به نواقص ورزشگاه میزبان فینال جام حذفی: زمین چمن مشکلی ندارد!

ورزشگاه فینال جام حذفی

به گزارش نیوز، همان روز که تاریخ برگزاری فینال و نیمه نهایی جام حذفی مشخص شد، قرعه میزبانی فینال این مسابقات به نام ورزشگاه پارس میانرود شیراز در آمد. ورزشگاهی که به محض انتخاب، سیل انتقادها به نواقص آن سرازیر شد.

حالا بعد از گذشت بیش از یک هفته از اعلام نام این ورزشگاه به عنوان میزبان جام حذفی، مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران برای بررسی شرایط این ورزشگاه به شیراز سفر کرده‌اند و متوجه شده‌اند که زمین چمن این ورزشگاه برای برگزاری این مسابقه مناسب نیست.

تصمیم بر این شده که امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای با حضور حیدر بهاروند و مسئولان کمیته مسابقات سازمان لیگ برگزار شود تا درباره محل برگزاری فینال جام حذفی تصمیم‌گیری شود.

امیرحسین روشنک، مسئول رقابت‌های جام حذفی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه پارس میانرود شیراز برای میزبانی از دیدار فینال جام حذفی می‌گوید: «ما تمام نواقص ورزشگاه پارس را گزارش کردیم. در حال حاضر این ورزشگاه زمین چمن مناسبی ندارد، با حیدر بهاروند جلسه‌ای برگزار کرده و درباره این‌که این بازی در این ورزشگاه برگزار شود یا جای دیگری را به عنوان میزبان فینال جام حذفی انتخاب کنیم، جمع‌بندی نهایی را انجام خواهیم داد.»

هنوز برگزاری فینال در ورزشگاه پارس قطعی نشده است اما اگر این اتفاق بیفتد تنها گزینه‌های پیش روی فدراسیون فوتبال برای انتخاب میزبان جام حذفی، ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز و‌ امام رضای مشهد است.

این در حالی است که غلامعلی هنرپیشه، رئیس هیأت فوتبال استان فارس در این رابطه به خبرنگار ایران ورزشی گفت: «ورزشگاه پارس در حالت کلی آماده است. نواقصی داشت که قرار بود برطرف شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این پروسه متوقف شد. این نواقص عمدتاً مربوط به ورود و خروج تماشاگران است. مثل گیت‌های ورودی. با این حال خود زمین و رختکن آماده است.»

او درباره مشکلات چمن ورزشگاه گفت: «اگر بخواهیم زمین چمن ورزشگاه پارس را با ورزشگاه آزادی مقایسه کنیم، بله نقص دارد اما به نسبت خیلی از ورزشگاه‌های دیگر، چمن ورزشگاه پارس مشکلی ندارد. تیم‌هایی که در این ورزشگاه بازی کرده‌اند تا کنون ناراضی نبوده‌اند و نظر منفی نشان نداده‌اند.»

هنرپیشه به تأکید مدیرکل استان فارس برای برگزاری فینال جام حذفی در این استان اشاره کرد: «در صحبتی که با مدیرکل استان داشته‌ایم، ایشان تأکید کرده‌اند که فینال در ورزشگاه پارس برگزار شود.»

سؤال این‌جاست که اصلاً چرا ورزشگاهی که آماده نبوده در میان گزینه‌های سازمان لیگ برای فینال جام حذفی قرار گرفته که وقتی قرعه به نامش افتاد، فدراسیون با چنین مشکلاتی مواجه شود؟ هنرپیشه در این رابطه گفت: «تغییرات مدیرکل و مشکلاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا پیش آمد باعث شد رفع نواقص ورزشگاه با مشکل مواجه شود. در حال حاضر اما زمین و رختکن‌ها آماده است.»

بعد از تجربه تلخ و فراموش‌نشدنی فینال جام حذفی در سال گذشته، انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حداقل امسال توجه بیشتری به پروسه برگزاری این رقابت داشته باشند. امروز تکلیف میزبان فینال جام حذفی مشخص می‌شود و فدراسیون با این انتخاب می‌تواند، جلوی حواشی احتمالی را بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162732

برچسب ها

ثبت نظر

-