استقلال و پرسپولیس با این داور خوب می‌بازند!

  • کد خبر : 162715
  • 05 شهریور 1399 - 4:41
استقلال و پرسپولیس با این داور خوب می‌بازند!

به گزارش نیوز، پس از کش و قوس‌های فراوان و قهر و ناز‌های برخی داوران، پیام حیدری داور ۳۴ ساله کشورمان به عنوان داور دربی امشب معرفی و تعیین شد. پیام حیدری داور متولد ۱۳۶۵ در تهران است که قضاوت‌هایش را از زیرگروه استارت زد و در این سال‌ها توانست با سپری کردن دوره‌های مختلف به یکی از داوران الیت کشورمان تبدیل شود.
۱۶ سوت سرخابی
حیدری تاکنون ۱۶ بار برای هر دو تیم سرخابی پایتخت سوت زده است. او اولین بار در تاریخ چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، سه سال و ۱۱ ماه و ۴ روز پیش یکی از دیدار‌های پرسپولیس روبه‌روی سپاهان را سوت زد و آخرین بار هم شانزدهمین بازی اش را در تاریخ ۲۵ مرداد درست ۱۰ روز پیش برای استقلال مقابل پیکان سوت زد.
تهدید معروف حیدری
مهمترین اتفاق داوری حیدری به ویژه این اواخر که هرگز تکذیب هم نشد، هشداری بوده که او پیش از بازی آخر استقلال روبه‌روی پیکان به قایدی و دیاباته داده بود که اگر خودتان را بی‌دلیل در محوطه جریمه زمین بیندازید، من متوجه می‌شوم. موضوعی که مهدی قایدی در گفت‌وگویی به آن اشاره کرده و از ناراحتی دیاباته هم خبر داده بود.
۱۰ سوت آبی با ۳ باخت
استقلالی‌ها در تاریخ‌های مختلف با این داور به میدان رفته‌اند. اولین بازی این تیم با سوت حیدری روز جمعه ۱۹ آذر سال ۱۳۹۵، در تبریز و مقابل تراکتور در لیگ شانزدهم بود که کمیته داوران او را به عنوان داور دیدار حساس استقلال در نظر گرفت. مسابقه‌ای که در پایان ۲ بر یک به سود تبریزی‌ها به پایان رسید. استقلال در همه این سال‌ها در لیگ برتر با سوت این داور ۱۰ بار به زمین رفته که ۳ برد، ۴ مساوی و ۳ باخت در کارنامه اش ثبت شده است. ۱۱ گل زده و ۱۰ گل در دیدارهایش با قضاوت این داور خورده است.
۵ سوت قرمز با ۲ باخت
این داور بلندقامت که اولین بار در تاریخ چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ دیدار سپاهان و پرسپولیس را در فولادشهر اصفهان سوت زد، از آن تاریخ ۳ سال و ۱۱ ماه و ۴ روز گذشته و آخرین بار دیدار سرخ‌ها روبه‌روی نفت مسجدسلیمان را در لیگ برتر نوزدهم قضاوت کرد. آن مسابقه اول آذر سال ۱۳۹۸ برگزار شد. او تاکنون تنها ۵ بار برای پرسپولیس سوت زده که حاصل این ۵ مسابقه ۳ برد و ۲ شکست بوده است. پرسپولیس هرگز با سوت حیدری مساوی نکرده و در دربی حذفی هم قطعاً باز هم بازی اش با تساوی به پایان نمی‌رسد.
هیچ سرخابی‌ای اخراجی نداشت!
پیام حیدری در همه این سال‌ها هر بار برای دو تیم استقلال یا پرسپولیس سوت زده هرگز هیچ یک از بازیکنان دو تیم را از زمین بازی اخراج نکرده است. تنها دیداری که در آن یک بازیکن را از زمین بازی اخراج کرد، مصاف استقلال و پارس جنوبی جم در لیگ نوزدهم بود که فریبرز گرامی را در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده پایان بازی با اخطار دوم و سپس کارت قرمز از زمین بیرون فرستاد. مسابقه‌ای که استقلال در پایان حریفش را ۲ بر صفر شکست داد.
دربی امشب، دومین بازی حذفی
پیام حیدری در رقابت‌های جام‌حذفی تنها یک بار برای استقلال قضاوت کرده است. مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی این تیم روبه‌روی فجرسپاسی شیراز که در پایان ۹۰ دقیقه دو تیم به تساوی صفر- صفر دست یافتند ولی در وقت‌های تلف شده استقلال با ۳ گل وریا غفوری، داریوش شجاعیان و سجاد آقایی به برتری دست یافت. او هرگز دیدار‌های پرسپولیس در رقابت‌های جام حذفی را سوت نزده است.
۱۲ و ششمین سوت سرخابی
حیدری چهارشنبه این هفته برای دوازدهمین بار دیدار‌های تیم استقلال را سوت می‌زند که به دلیل تعداد بیشتر سوت‌هایش برای این تیم، مشخصاً با نفرات این تیم و شرایط بازی‌شان بیشتر آشناست. او ششمین سوتش را هم برای پرسپولیس می‌زند که پیش‌تر ۵ بار دیدارهایش را قضاوت کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162715

ثبت نظر

-