مرفاوی: تلویزیون گل‌های من در دربی را نشان نمی‌دهد

  • کد خبر : 162691
  • 05 شهریور 1399 - 3:51
مرفاوی: تلویزیون گل‌های من در دربی را نشان نمی‌دهد

نیوز/ نصیر مقدری؛ صمد مرفاوی، کاپیتان ملی‌پوش اسبق استقلال یکی از بازیکنانی بوده که دربی‌های خاطره‌انگیزی را برای هواداران استقلال رقم زده است. به بهانه پایان لیگ نوزدهم و دربی امشب با او همکلام شدیم که در ادامه می‌خوانید.

نساجی با کادر استقلالی خود فصل موفقی را پشت سر گذاشته است.
بله شکر خدا توانستیم با همدلی و تلاش بی‌وقفه روز‌های خوبی را برای هواداران خونگرم نساجی رقم بزنیم اگرچه لیگ نوزدهم تجربه‌ای جدید بود. شیوع بیماری کرونا در واقع تأثیرات زیادی روی فوتبال داشت. کاش بازی‌های بدون شکست ما در حضور هواداران انجام می‌شد تا سرمایه‌های اصلی نساجی مازندران بیشتر و بهتر از روز‌های خوب باشگاه لذت می‌بردند.

استقلال هم که با نایب‌قهرمانی به کارش پایان داد.
خب باتوجه به شرایط موجود در باشگاه استقلال کسب مقام دومی نتیجه بدی نبود. می‌توان گفت فرهاد برای شروع کارش در استقلال عملکرد بدی نداشته است و امیدوارم با کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی دل هواداران را شاد کند.

شرط قهرمانی در جام حذفی عبور از سد رقیب سنتی است. از دربی بگویید.
باید توجه داشت دربی در جام حذفی با دربی در لیگ خیلی متفاوت است. در لیگ شاید تیم‌ها به مساوی هم راضی باشند و دلیل آن نیز می‌تواند هوادار باشد. در لیگ شاید تیمی محتاط و اقتصادی در زمین بازی کند، اما این بازی شرایطش فرق می‌کند چرا که باید یک تیم برنده از زمین خارج شود پس کار سخت است و حساس، چون بحث صعود در میان است. از یک سو پرسپولیس به دنبال دبل کردن در قهرمانی است و از سوی دیگر استقلال باتوجه به نایب‌قهرمانی لیگ به دنبال جبران است و می‌خواهد قهرمانی جام حذفی را کسب کند تا بتواند رضایت هواداران را جلب کند با این اوضاع سرخابی‌ها باانگیزه‌های متفاوت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

خاطره خاصی از دربی دارید؟
خاطرات دربی کم نیست، اما بهترین آنان بازی‌هایی بود که در آن گل زدم و دل هواداران را شاد کردم. خاطرم هست هر وقت دیدار سنتی را با برد پشت سر می‌گذاشتیم تا چند ماه هواداران خوشحال بودند و ما نیز از خوشحالی آنان راضی بودیم و لذت می‌بردیم.

بهترین بازی دربی شما کدام بود؟
همان بازی که من و عباس سرخاب گل‌های استقلال را زدیم و البته قهرمان آن فصل شدیم.

فرق دربی‌های زمان شما با امروز چیست؟
تفاوت‌های زیادی هست. ساختار تیم‌ها، کیفیت فنی و شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاه بی‌شک تأثیرگذار است. زمانی که ما بازی می‌کردیم زمین آزادی به کیفیت امروز نبود، اما در مجموع دربی‌های دوران ما به لحاظ فنی دربی‌های خوبی از آب درمی‌آمد و همگان از آن لذت می‌بردند.

شما به نوعی از گلزنان بدشانس دربی هستید. دو گل زده شما در سال‌های ۷۰ و ۷۱ از تلویزیون پخش نشد.
این هم از بدشانسی من است. اگر توجه کرده باشید گل فینال من در آسیا را هم نشان نمی‌دهند و فقط گل اول را که رضا حسن‌زاده زده بود را نشان می‌دهند.

داور دربی هم همچنان در حال تغییر است.
این کار‌ها خوب نیست و نشان از بی‌ثباتی و عدم مدیریت است. همه جای دنیا وقتی برنامه اعلام می‌شود با مطالعه است، اما متأسفانه این‌جا زمان بازی عوض می‌شود و نام داور نیز در چند مرتبه دچار تغییر می‌شود بی‌آنکه کسی پاسخگو باشد.

اخراجی‌های استقلال هم برگشتند.
من نمی‌دانم در تمرینات چه می‌گذرد، اما معتقدم همه چیز با اخراج درست نمی‌شود و از این رو باید سرمربی به خوبی تیم را کنترل کند. انضباط داشتن تیمی اصلی مهم است، اما نباید تصمیمی گرفت که هوادار متضرر شود.

فکر نمی‌کنید نیاز به این بازیکنان در دربی باعث دخالت پیشکسوتان شده است؟
پیشکسوت نمی‌تواند دخالت کند فقط از روی دلسوزی پیشنهاد و مشاوره می‌دهد، اما تصمیم‌گیرنده اصلی فرهاد مجیدی است و باید به نظرش احترام گذاشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162691

ثبت نظر

-