واکنش یک نماینده به طرح انسداد پیام رسان های خارجی

  • کد خبر : 162661
  • 05 شهریور 1399 - 2:20
به گزارش نیوز،

محمدصالح جوکار با اشاره به طرح انسداد پیام رسان های خارجی و هجمه هایی که علیه این طرح شکل گرفته است، گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مجلس مسئله اقتصادی به عنوان اولویت مطرح شد و موضوع دیگری که به عنوان اولویت خطاب به مجلس مورد تاکید قرار گرفت، رسیدگی به مباحث مربوط به فرهنگ بود. مقام معظم رهبری همچنین بحث فضای مجازی را نیز در ویدئو کنفرانس با نمایندگان مطرح فرمودند.

اخبار سیاسی– نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز میلیاردها تومان پول ملت را برای ایجاد فضای مجازی و پهنای باند اینترنت هزینه می کنیم اما متاسفانه مدیریت این فضا برعهده خودمان نیست، روزانه میلیاردها تومان به حساب آمریکایی ها و کانادایی ها می ریزیم اما مدیریتی بر روی آن نداریم بهره بردار اصلی فضای مجازی آمریکایی ها و کانادایی ها است و رویکرد آنها در مقابل ایران را همه می دانند.

وی تاکید کرد: از این رو شکی در این نیست که باید مدیریت فضای مجازی و اینترنت بر عهده خودمان باشد، با وجود اینکه شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه طراحی شده بود اجرایی نشد و حمایت از پیام رسان های داخلی به دست فراموشی سپرده شده است این در حالی است که برای توسعه پهنای باند اینترنت و ایجاد دولت الکترونیک هزینه های سنگینی از جیب مردم پرداخت شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و روسیه شبکه ملی اطلاعات دارند چرا ایران نباید چنین شبکه ای داشته باشد، حاضریم پول مردم را در شرایط سخت اقتصادی به جیب پیام رسان های خارجی بریزیم اما حاضر نمی شویم در سطح کشور شبکه ای ایجاد کنیم که از مدیریت دشمن اصلی مان در فضای اینترنت راحت شویم.

جوکار در ادامه بیان کرد: درست است که مباحث اقتصادی در اولویت مجلس قرار دارد اما به این معنا نیست که به مباحث دیگر ورود نکند، در مباحث دیگر به مردم و کشور خساراتی وارد می شود که نمی توان در برابر آن سکوت کنیم، البته ما این طرح را به عنوان بحث اقتصادی می بینیم چرا که میلیاردها تومان از کشور به جیب خارجی ها ریخته می شود در حالی که با افزایش توانمندی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان داخلی از خروج سرمایه و پول کشور جلوگیری می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح راستای اولویت های اقتصادی ارزیابی می شود، هر جایی که بشود جلوی از بین رفتن منافع مردم و کشور گرفته شود، مجلس ورود می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162661

ثبت نظر

-