ماه آینده اولین سری مسکن ملی تحویل مردم می‌شود

  • کد خبر : 162607
  • 05 شهریور 1399 - 1:37
ماه آینده اولین سری مسکن ملی تحویل مردم می‌شود
به گزارش نیوز،

به گزارش روز سه شنبه از وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» با اشاره به مبحث بازآفرینی به عنوان یک هدف راهبردی، اظهار داشت: با توجه به گسترش شهرها از نظر جغرافیایی گسترش، شاهد از درون تهی شدن آن‌ها هستیم که به همین خاطر باید آن‌ها را بازآفرینی کرد تا دوباره جمعیت به شهرها مخصوصاً شهرهای تاریخی برگردد.

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: بر این مبنا بازآفرینی شهری و محلات با هدف ایجاد کارکردهای نوین و پیشرفته در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری و با استفاده از الگوی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی با تاکید بر اینکه نوسازی با مشارکت مردم و همچنین اعطای تسهیلات و مزایا مطابق قانون برنامه و قانون بافت‌های فرسوده امکانپذیر خواهد بود، اظهار داشت: در این خصوص پروانه ساخت و تسهیلات بانکی دارای یارانه هستند به این شکل از تسهیلات ۱۸ درصدی، ۹ درصد را مالک می‌پردازد و ۹ درصد مابقی را دولت یارانه می‌دهد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این که در نیمی از منازل شهر تهران کار بازآفرینی و نوسازی انجام گرفته است، افزود: در این زمینه شرکت بازآفرینی برای ۵۰ درصد دوم هم برنامه داشته که امیدواریم در این خصوص استقبال بیشتری را از سوی مردم در سال جاری شاهد باشیم.

وی دلیل ماندگاری معماری ایرانی اسلامی را توجه خاص به تناسب، تعادل، ایمنی، زیبایی و برخورداری از کیفیت و جذابیت بالا دانست و تأکیدکرد: در بازآفرینی شهرها باید توجه به بحث معماری و تکنولوژی‌های نوین و هماهنگ معطوف شود.

وزیر راه و شهرسازی با  انتقاد از کم توجهی‌ها به مصوبات مربوط به نمادید و منظرشهری، گفت: شورای شهرسازی در این هفته، تدوین سند ضوابط معماری و شهرسازی را الزامی اعلام کرد تا بر اساس آن سند بتوان تراکم و کارکردها را در طرح‌های شهری لحاظ کرد.

اسلامی درباره تکمیل پروژه مسکن مهر و نهایی شدن آن اظهار داشت: ریشه طرح مسکن مهر در واقع به طرح جامع مسکن بر می‌گردد که وزارت راه و شهرسازی آن را ملاک عمل قرار می‌دهد.

وی افزود: به این ترتیب ادامه طرح مسکن مهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن کلید زده شد و در این میان مسکن اجتماعی وجود ندارد. بلکه فقط ایده‌ای بود تا خانه‌های کوچک، ارزان قیمت و استیجاری را ایجاد کند و بخش ملکی آن هم که در بافت‌های فرسوده بود.

جشن اختتامیه مسکن مهر برگزار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جشن اختتامیه «مسکن مهر» حداکثر تا پایان سال در همه استان‌ها خبرداد و گفت: به استثنای تعدادی از واحدها که در قوه قضائیه و دادگاه‌ها هستند و خودمالک هم بودند بقیه واحدها تکمیل شده و کاستی‌های واحدهای نیمه تمام نیز مانند محوطه فضای سبز، مدرسه، مسجد، فروشگاه، خانه بهداشت و یا تأسیسات زیربنایی و انشعابات برطرف شده است.

اسلامی با اعلام این خبر که اولین سری واحدهای « طرح اقدام ملی مسکن » در استان‌های پیشتاز ماه آینده به مردم تحویل خواهد شد، افزود: بخشی به صورت زمین و گروهی به مردم واگذار می‌شود و بخش زیادی از مردم هم به پروژه‌ها متصل خواهند شد.

وی با اشاره به تعمیر و احداث۱۸۷ هزار واحد مسکونی شهری روستایی توسط “بنیاد مسکن انقلاب اسلامی” گفت: پروژه‌های مسکونی اکثر روستاهای کرمانشاه و استان‌های سیل زده تکمیل شده و به عبارتی بالای ۹۵ درصد از تعمیرات منازل این مردم و ۹۰ درصد از اقدامات مربوط به احداث منازل سیل زده تکمیل شده است.

وی درخصوص وام‌های مربوط به سیل و زلزله با بیان این که این موضوع مشکلی نداشته و پرداختی‌ها خیلی روان بوده است، اظهار داشت: در این زمینه تاکنون گزارشی مبنی بر رفت‌و آمد و درگیری مردم آسیب زده در اثر سیل و زلزله با بروکراسی بانک‌ها ارائه نشده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162607

ثبت نظر

-