توصیه روحانی به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

  • کد خبر : 162414
  • 04 شهریور 1399 - 22:18
توصیه روحانی به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

توصیه روحانی به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰


نیوز :

رئیس جمهور با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: رسانه‌ها به عنوان قوه چهارم باید وارد عمل شده و نگذارند کاندیداهای انتخاباتی در آینده از اخلاق خارج شوند.

به گزارش نیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (سه‌شنبه) در بخشی از نشست خود به مناسبت هفته دولت و با حضور برخی از مدیران رسانه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره وعده‌ی صدروزه خود که در رقابت های انتخاباتی مطرح شد و همچنین رواج ادبیات مشروعیت زدایی از سوی برخی کاندیداهای انتخابات‌ به ویژه انتخابات‌های ریاست جمهوری ، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که روحانی گفته من صد روزه مسایل را حل میکنم؛ این یکی از نکاتی بود که نادرست در برخی رسانه ها مطرح شد. همانطور که رهبری فرمودند رسم بر این است که بسیاری از دولت ها یک برنامه صد روزه و یک برنامه ۴ ساله برای خود اعلام می‌کنند.

وی افزود: من نیز قبل و بعد از پیروزی در انتخابات اعلام کردم که این دو برنامه را دارم؛ طبیعی است که همه مشکلات مردم در صد روز حل نمی‌شود اما میشود زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم کرد. با این حال در صد روز نخست دولت یازدهم توافق موقت انجام شد و برنامه های اقتصادی در این صد روز طراحی شد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه نباید بخاطر انتخابات یا پیروزی و موفقیت در انتخابات و جلب آرا و توجه افکار عمومی زمانی خلاف واقعیات را بیان کنیم، گفت: فرق ما با دنیا و همه افتخار ما در دنیا این است که رقابت‌های انتخاباتی ما باید کاملاً اخلاقی باشد. در رسانه ها هم گاهی اوقات مشاهده میشود که رسانه‌ای برای جذب مشتری و جذاب شدن خبر، تیتری متفاوت از متن انتخاب می‌کند؛ اگر کاندیدا هم بخواهد اینگونه رفتار کند، حتما به ضرر او خواهد بود.

وی به برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: یک ماه آینده کشور به سمت فضای انتخاباتی حرکت خواهد کرد؛ باید همه کاندیداها توجه کنند که شرایط کشور ما بگونه ای است که هم در تحریم هستیم و هم کرونا است و هم مشکلاتی وجود دارد؛ در این شرایط نباید با عواطف احساسات و اعتقادات مردم بازی شود.

روحانی خاطر نشان کرد: در این شرایط رسانه ها به عنوان قوه چهارم باید وارد شوند و نگذارند کاندیداها از اخلاق خارج شوند و اگر کسی به هر بهانه ای خواست از اخلاق خارج شود، با روشن کردن واقعیات برای مردم، به گونه‌ای عمل کنند که آن فرد نیز احساس کند که حرف زدن غیر اخلاقی، به نفع او تمام نخواهد بود. آرزوی همه ما این است که انتخابات آتی هم پر رونق باشد و هم باشکوه باشد و شرکت کننده زیادی داشته باشد و همه کاندیداهای که وارد می‌شوند، مراعات اصول اخلاق را انجام دهند ان شاءالله پایان خوشی داشته باشیم و دولت سیزدهم با افتخاری روی کار بیاید.


این مطلب برایم مفید است




۴


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162414

ثبت نظر

-