پاسخ عجیب وزیر نیرو به یک نگرانی محیط زیستی

  • کد خبر : 162378
  • 04 شهریور 1399 - 21:27
پاسخ عجیب وزیر نیرو به یک نگرانی محیط زیستی

به گزارش نیوز به نقل از فارس، رضا اردکانیان، وزیر نیرو بعد از ظهر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس البرز مبنی بر اینکه «چرا انتقال آب سد طالقان به تهران توسط تونل که با حواشی و نگرانی‌های دوست داران محیط زیست همراه بود بدون پاسخ ماند؟»، گفت: اما و اگر ها و حرف و حدیث های این طرح، برای همکاران رسانه ای اشتغال ایجاد کرده، البته مطالبی که در این زمینه منتشر شد خیلی جاها به ما کمک میکند که اقدامات خود را تصحیح کنیم و تصمیمات صحیح تری بگیریم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر خاموشی در بیمارستان ها نداشته ایم اظهار کرد: طی ماه های گذشته هیچ گونه قطعی برق  در بیمارستان‌های  کشور ثبت نشده است.

 وی با اشاره به مدریت توزیع انرژی به بخش تولید و صنعت در سال جهش تولید ادامه داد: علاوه بر این هیچ واحد تولیدی ای نیز  به خاطر  نداشتن برق حتی تعطیل نشده است.

وی در ادامه به برخی از پروژه هایی که در هفته دولت در البرز به بهره برداری می رسد توضیح داد:  پروژه آبرسانی به ۱۴ روستای این البرز با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزارو ۶۰۰ نفر جزئی از آنها است‌.

وی اضافه کرد: علاوه بر این  عملیات اجرایی واحد سوم از تصفیه خانه شماره ۲ کرج آغاز  شده  که امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود.

 وزیر نیرو با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای پروژه های هفته دولت امسال تصریح کرد: مجموعه پروژه‌هایی که  در استان البرز به بهره برداری رسید ۲۰۷ میلیارد تومانی ارزش ریالی داشت.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در کشور افزود: نیروگاه‌های در دست اجرا ۵۷ نیروگاه  با ظرفیت ۲۸۰ و یک هزار نیروگاه کوچک ۵ مگاواتی است.

اردکانیان با بیان اینکه حرکت جدیدی در طرح برق امید به‌زودی در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: همه هموطنان بخش خانگی به ویژه آنهایی که در گروه پر مصرف‌ها هستند در صورت علاقه می‌توانند با نصف پنلی کوچک بخشی از برق مورد نیاز خود تامین کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162378

ثبت نظر

-