خودکشی زن جوان باعث درگیری مسلحانه ۲ طایفه در لرستان شد + جزئیات

  • کد خبر : 162286
  • 04 شهریور 1399 - 19:36
خودکشی زن جوان باعث درگیری مسلحانه ۲ طایفه در لرستان شد + جزئیات

به گزارش نیوز، سعید میرفیضی گفت: عصر روز گذشته به شورای روستای تنگ فنی خبر دادند که قرار است بین دو طایفه درگیری پیش بیاید. اعضای شورا با دهیار روستا برای پادرمیانی به نزد هر دو طرف دعوا رفتیم و این نشست تا ساعت ۱۰ شب به طول انجامید و تاحدودی هر دو طرف را دعوت به آرامش و صلح کردیم.

وی ادامه داد: بعد از جلسه به منزل برگشتیم که با صدای شلیک و تیراندازی در سطح روستا همه سراسیمه بیرون رفتیم و زن و کودکان از این شرایط به شدت وحشت زده شدند.

وی عنوان کرد: این درگیری بین دو طایفه به دلیل مسائل ناموسی حدودا از ۲ ماه گذشته آغاز شده و در همان روزهای ابتدایی یک زن خودش را به همین دلیل حلق آویز کرد و خانواده این زن از طرف مقابل خواستند از روستا مهاجرت کنند و حتی خانه و خودروهای شان را تخریب و به آتش کشیدند و با وجود کوچ این خانواده هنوز با اقوام شان که در روستا هستند درگیرند و دعوا می کنند.

وی گفت: در درگیری شب گذشته چند نفر از جمله دهیار و پسرش مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که هم اکنون در بیمارستان شهرستان پلدختر بستری شده اند.

نزاع ناموسی در  تنگ فنی لرستان

وی اضافه کرد: یک نفر خطا کرده است چرا همه روستا را دچار رعب و وحشت می کنند و افراد بیگناهی را به گلوله می بندند و ممکن است این درگیری ها حتی افراد بیگناه کشته شوند.

میرفیضی گفت: امشب نیز ظاهرا دو طایفه قصد درگیری دارند که امیدوارم مسئولان و مقامات انتظامی تا قبل از اینکه اتفاق غیرقابل جبرانی رخ دهد پادرمیانی کرده و قائله را پایان دهند.

فرماندار شهرستان پلدختر نیز در ادامه درباره این حادثه به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: عوامل انتظامی شب گذشته در روستای تنگ فنی حضور داشتند و اتفاقات را رصد کرده اند. این درگیری بین اهالی رخ داده و چند نفر نیز زخمی شده اند. در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است و به زودی باید مشکل دو طایفه حل و فصل شود.

حسن رضاییان گفت: تعدادی از عوامل نزاع دستگیر شده اند و افراد متواری نیز شناسایی شده و تحت تعقیب قرار دارند. نیروی انتظامی در منطقه حضور داشته و اجازه هیچگونه درگیری را نخواهند داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162286

ثبت نظر

-