عباس به سینه پامپئو دست رد زد!

  • کد خبر : 162120
  • 04 شهریور 1399 - 17:11
عباس به سینه پامپئو دست رد زد!

عباس به سینه پامپئو دست رد زد!


نیوز :

یک رسانه عبری زبان از مخالفت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با درخواست وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با وی در رام‌الله و حضور در کنفرانس احتمالی منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم (اسرائیل الیوم) به نقل از یک مقام بلندپایه اماراتی اعلام کرد که سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه با هدف برگزاری یک کنفرانس “صلح منطقه‌ای” در یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تحت نظارت آمریکا و با مشارکت عربی و اسرائیلی صورت گرفته است.

این مقام اماراتی گفت: آمریکایی‌ها به جز اسرائیل و امارات وعده برخی دیگر از کشورهای منطقه برای حضور در این کنفرانس را دریافت کرده‌اند و بحرین، عمان، مراکش، سودان و چاد به دعوت آمریکا پاسخ مثبت داده و گفته‌اند که نمایندگان بلندپایه‌ای را برای حضور در این کنفرانس اعزام خواهند کرد.

طبق اعلام این دیپلمات اماراتی، پیش از ورود پامپئو به اراضی اشغالی برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نامه‌هایی برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران دیگر فلسطین ارسال شد و در این پیام‌ها اعلام شده که واشنگتن از حضور فلسطینی‌ها در کنفرانس مذکور خوشحال خواهد شد و پامپئو آماده حضور در دفتر محمود عباس در رام‌الله و دعوت شخصی از او برای حضور در کنفرانس منطقه‌ای برای “تقویت صلح در خاورمیانه” است.

این مقام اماراتی در ادامه گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود با سفر پامپئو به رام‌الله و حضور در این کنفرانس را اعلام کرد.

مقام اماراتی مذکور ادامه داد: عربستان، مصر و اردن تا بدین لحظه اعلام نکرده‌اند که در کنفرانس مذکور در صورت برگزاری مشارکت خواهند کرد یا خیر اما یک توافق ضمنی میان سه کشور درباره برگزاری آن وجود دارد.

این مقام اماراتی به کشور میزبان این کنفرانس اشاره‌ای نکرده است.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162120

ثبت نظر

-