اجرای افزایش حق مسکن از تیرماه مصوبه شورای عالی کار بود

  • کد خبر : 161858
  • 04 شهریور 1399 - 13:09
اجرای افزایش حق مسکن از تیرماه مصوبه شورای عالی کار بود
به گزارش نیوز،

اول شهریورماه ۹۹, مصوبه افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران از سوی هیأت دولت ابلاغ شد. زمان اجرای این مصوبه در ابلاغیه دولت اول تیرماه اعلام شده بود, که با واکنش هایی از سوی کارگران روبرو شد.

اخبار اقتصادی- فرامرزتوفیقی, رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها درواکنش به ابلاغ مصوبه دولت برای افزایش حق مسکن کارگران گفت:زمانی که وزیرکار اقدامی را انجام می دهد که مغایربا روح سه جانبه گرایی و روح شورای عالی کار است,زمان اجرای مصوبه حق مسکن در شورای عالی کار مشخص نشده بود. وزیرکار در مصاحبه ای اعلام کردند که طبق مصوبه شورای عالی کار و هیأت دولت افزایش حق مسکن از تیرماه اعمال می شود.

وی ادامه داد:حدود ۶۰۰هزارتومان از مجموع درآمد کارگران کم شد که این رقم در مجموع حدود ۲۵درصد است.اگر ماهیانه ۲۰۰هزارتومان در قالب حق مسکن به حقوق کارگران اضافه می شد در ۱۲ماه سال رقمی حدود ۲میلیون و۴۰۰هزارتومان می شد, با ابلاغ مصوبه حق مسکن از ابتدای تیر ماه و با کسر۶۰۰هزارتومان برای فروردین, اردیبهشت و خرداد ماه حدود ۲۵درصد از مجموع درآمد دریافتی کارگران کاسته شد.امروز وزارت کار توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

*توضیحات روابط عمومی وزارت کار به یک اظهار نظر

به دنبال اظهار نظر «مسئول کمیته دستمزد کانون عالی شوراها» در خصوص کاهش ۲۵درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیرماه ، توضیحات ذیل ارائه می شود:

آخرین نشست شورای عالی کار مورخ ۹۹٫۳٫۱۷ با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار و با توافق سه جانبه، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران تعیین و بر اجرای این مصوبه پس از تایید هیات وزیران از اول تیرماه تاکید شد.

هیات دولت نیز پس از تصویب این افزایش در کمیسیون اقتصادی در جلسه۹۹٫۵٫۲۹ با پیشنهاد شورای عالی مبنی بر افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن موافقت کرد.

حال چگونه است که در کمال تعجب، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها از چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی کرده و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را به عمل مغایر با توافقات محکوم می کند.

نکته جالب آن که با تکیه بر همین اطلاعات اشتباه مدعی می شود که با اجرای این مصوبه از تیرماه حدود ۶۰۰ هزارتومان از مجموع درآمد کارگران کم شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161858

ثبت نظر

-