استقلال‌: رفتار AFC توهین‌آمیز است، شکایت می‌کنیم

  • کد خبر : 161684
  • 04 شهریور 1399 - 10:35
استقلال‌: رفتار AFC توهین‌آمیز است، شکایت می‌کنیم

به گزارش نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و به تعویق افتادن مسابقات فوتبال، در نهایت تصمیم گرفت دیدار‌های باقی‌مانده مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را به‌صورت متمرکز برگزار کند و روی همین اصل نمایندگان منطقه غرب از اواخر ماه جاری در شهر دوحه به مصاف همدیگر خواهند رفت. براساس تصمیم کمیته برگزاری مسابقات، مقرر شد هزینه اسکان همه تیم‌های شرکت‌کننده توسط خود کنفدراسیون پرداخت شود و چند روز پس از آن نیز خبر آمد همه نمایندگان هر کشور به اتفاق همدیگر در یک هتل اسکان پیدا می‌کنند ولی ظاهراً همین مسئله به سوژه خوبی برای شیطنت برخی از چهره‌های AFC علیه فوتبال ایران بدل شده و آن‌ها از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نمایندگان کشورمان مضایقه نمی‌کنند.

تفاوت در اسکان
براساس خبری که صبح دیروز به دست‌مان رسید، نمایندگان کشور عربستان به اتفاق هم در یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره شهر دوحه اسکان پیدا می‌کنند و به احتمال زیاد شرایط مشابهی نیز برای تیم‌های اماراتی فراهم خواهد شد. حتی به نمایندگان ازبکستان و عراق نیز در هتل‌های بسیار خوبی جا داده‌اند ولی در نقطه مقابل، هر چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان با تصمیم عجیب کنفدراسیون باید در یک هتل چهار ستاره کاملاً معمولی اسکان یابند. هتلی که در شرایط عادی هرگز مورد استفاده کنفدراسیون نبوده است ولی ناگهان در آستانه اعزام نمایندگان ایران، یک عده در کمیته مسابقات و هیئت تصمیم‌گیری خواب‌نما شده و با انتخاب آن برای تیم‌های کشورمان عملاً همه‌چیز را به نفع رقبای ما رقم زده‌اند!

خوش‌رقصی شیخ سلمان
از زمانی‌که شیخ سلمان به‌عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده، نهایت تلاش خود را می‌کند تا در مجامع عمومی ژست بی‌طرفی بگیرد و اعلام کند از منافع عربستانی‌ها حمایت نمی‌کند، اما دقیقاً سر بزنگاه، لطف این شیخ بحرینی شامل حال سعودی‌ها می‌شود. روز گذشته در فدراسیون فوتبال بحث بر سر آن بود که تفاوت فاحش میان هتل محل اقامت نمایندگان ایران با رقبای‌شان در واقع خوش‌خدمتی و خوش‌رقصی شیخ سلمان است تا ارادت خود را به عربستانی‌ها نشان بدهد.

اقامت در هتل دیگر، ممنوع!
اوج جانبداری و دشمنی در این ماجرا، تهدید مقامات برگزاری مبنی بر ممنوع بودن اقامت در هتل‌هایی است که توسط آن‌ها انتخاب نشده است! ظاهراً مقامات باشگاه استقلال پس از پی بردن به این ماجرا، خودشان دست به کار شده و با یک هتل ۵ ستاره در دوحه به صورت مستقیم مذاکره کردند. اتفاقاً رقم تعیین‌شده توسط این هتل نیز بسیار مناسب و به‌نوعی پایین‌تر از مبلغی است که کنفدراسیون باید بابت اسکان استقلال به آن هتل معمولی بدهد ولی مقامات AFC در مکاتبات خود با استقلالی‌ها تأکید و تهدید کرده‌اند حتی اگر خودشان هم بخواهند، نمی‌توانند در هتلی غیر از هتلی که کنفدراسیون انتخاب کرده، اسکان پیدا کنند!

رفتار توهین‌آمیز
مقامات باشگاه استقلال ظهر دیروز قاطعانه تأکید داشتند حرکت انجام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان در شأن فوتبال ایران و باشگاه استقلال نیست و به‌نوعی توهین‌آمیز محسوب می‌شود. روی همین اصل می‌خواهند مراتب اعتراض‌شان را به صورت رسمی اعلام کرده و در صورت فراهم شدن شرایط حتی شکایت هم بکنند؛ چون اگر به این تصمیم گردن بنهند، عملاً جنگ‌های روانی قبل از مسابقات را به رقبا واگذار کرده و حاضر شده‌اند در شرایطی ناعادلانه به مصاف نمایندگان عربستانی، اماراتی و عراقی بروند. قرار شده باشگاه استقلال صبح امروز به‌صورت رسمی مسئله را با فدراسیون در میان گذاشته و از متولی فوتبال کشور تقاضای کمک کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161684

ثبت نظر

-