کومن قهرمان سریالی اروپا؛ قاتل پاریسی‌ها خودی بود!

  • کد خبر : 161649
  • 04 شهریور 1399 - 10:11
کومن قهرمان سریالی اروپا؛ قاتل پاریسی‌ها خودی بود!

نیوز/ علیرضا روش؛ مثل همه سرنوشت‌های پیچیده و نامعلوم فینال‌های ادوار لیگ قهرمانان اروپا، فینال ۲۰۲۰ هم به شکلی عجیب برای یک نفر خاتمه یافت. احتمال گلزنی کینگزلی کومن آنقدر کم بود که خودش هم حتی فکر نمی‌کرد با گل او بایرنی‌ها جشن قهرمانی بگیرند. قهرمان این داستان اما با گلش مسیر قهرمانی را از لیسبون به سمت مونیخ تغییر داد.

قهرمان سریالی
کومن شاید جوان باشد اما با ۲۴ سال سن به‌طرز عجیبی جام فتح کرده است. از سال ۲۰۱۲ تا الان که کینگزلی در تیم‌های یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ حضور داشته، توانسته به‌طور پشت‌سرهم قهرمانی در لیگ را جشن بگیرد. کسب ۹ عنوان قهرمانی در لیگ‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا کار بزرگی است که در ویترین افتخارات تیمی او دیده می‌شود.

جام‌هایی به اندازه یک تیم
اگر تا دیروز دنی آلوس را سلطان فتح جام می‌شناختند امرور باید این لقب را به کومن بدهند. بازیکنی که فقط به تنهایی ۱۱ عنوان داخلی همراه با بایرن‌مونیخ را فتح کرده است. در کلکسیون افتخارات او قهرمانی در لیگ قهرمانان کم بود که ویترینش را با جام نقره‌ای زیباتر کرد.

زاغه‌نشین پاریسی
او جزو بازیکنانی است که سختی‌های زندگی را در همان بدو تولد و دوران کودکی چشیده است. زندگی در حومه پاریس و محله‌های فقیرنشین راه و رسم سختی کشیدن را به این بازیکن فرانسوی- غنایی یاد داده است. با این حال او قبل از اینکه سنش دورقمی شود خودش را به آکادمی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رساند تا با گذر زمان مسیرش به کلی عوض شود.

قاتل خودی
تنها ۱۶ سال بیشتر نداشت که سه دقیقه مانده به پایان بازی با بوردو به جای مارکو وراتی به زمین مسابقه آمد. ماجرا به فوریه ۲۰۱۳ برمی‌گردد. کینگزلی در نوجوانی بزرگترین فرصت را در تیم پیدا کرد و به خوبی از آن استفاده نمود تا در پاری‌سن‌ژرمن پیشرفت کند و در نهایت آنها را از آرزوی قهرمانی لیگ قهرمانان دور نگه دارد!

کومن قهرمان سریالی اروپا؛ قاتل پاریسی‌ها خودی بود!

جدایی از پاریس
وقتی می‌خواست درباره آینده‌‌اش تصمیم بگیرد به این نتیجه رسیده بود که در پاریس به اندازه کافی توجهات را به خود جلب کرده و شهرت به قدر کفایت را دشت کرده است. او بعدها در جمله‌ای گفت: «از ترک پاری‌سن‌ژرمن پشیمان نیستم.» انگار خودش هم می‌دانست قرار است با سرنوشت پیش برود و همراه با یوونتوس و بایرن سال‌های درخشانی را تجربه کند. مثل همین آخری که با قهرمانی لیگ قهرمانان درخشان‌تر شد.

از قرضی به دائمی
شاید بزرگترین اشتباه نقل و انتقالاتی یک دهه اخیر یوونتوسی‌ها همین فروش کومن باشد. بازیکنی که دو سال به بایرن قرض داده شد اما باواریایی‌ها در سال ۲۰۱۷ کار را یکسره کردند. رومنیگه در توصیفش گفت: «کومن پتانسیل و استعداد بالایی در رقم زدن اتفاقات بزرگ دارد.» ماتیاس سامر مدیر ورزشی بایرن درباره‌‌اش گفت: «کومن یکی از بزرگترین استعدادهای فوتبال اروپاست.» همه این تعریف و تمجیدها کافی بود تا قراردادی ۶ ساله جلوی کومن و مدیربرنامه‌‌اش گذاشته شود.

غایب جام جهانی
برای کومن اما بدشانسی هم در مسیرش قرار گرفته بود. مصدومیت‌هایی که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ گریبانگیرش شد موجب شد تا جام جهانی‌ ۲۰۱۸ را از دست بدهد. جایی که اگر حضوری کوتاه هم پیدا می‌کرد الان جام طلایی هم به ویترین افتخاراتش افزوده شده بود.

کومن قهرمان سریالی اروپا؛ قاتل پاریسی‌ها خودی بود!

شروع جلوی ژرمن‌ها
سال ۲۰۱۵ کومن اولین بازی ملی‌‌اش را برای فرانسه انجام داد و جالب اینجاست که مقابل تیم ملی آلمان بود. گویی سرنوشتش به آلمان و فرانسه گره خورده باشد. او در یورو ۲۰۱۶ جلوی رومانی بازی کرد و جوان‌ترین بازیکن تاریخ کشورش شد. در آن‌ تورنمنت کومن دومین بازیکن جوان جام شناخته شد.

ستاره فرانسوی فینال
کومن بعد از زیدان، بن‌زمان، بوسایل بولی و مارسل دسایی پنجمین بازیکن فرانسوی بود که موفق شد در فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. افتخاری که تا سالیان سال می‌تواند به آن ببالد و البته خودش را در تاریخ این تورنمنت جاودانه کرد.

درخشش در فینال
کومن در فینال آنقدر تأثیرگذار واقع شد که آمار هم این را تصدیق می‌کند. او ۳۸ لمس توپ در زمین داشت، یک خلق موقعیت داشت، یک خطا گرفت، یک شوت داشت و یک گل زد. به همین سادگی…

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161649

ثبت نظر

-