می‌خواهند با کرونا انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را سرقت کنند!

  • کد خبر : 161461
  • 04 شهریور 1399 - 8:05
می‌خواهند با کرونا انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را سرقت کنند!

در این نشست شخصیت‌های طرفدار ترامپ به ویژه آنهایی که در کابینه وی حضور داشته‌اند، اعضای کنگره که در فرایند استیضاح وی به طور جدی از وی دفاع کردند و برخی فرمانداران جمهوریخواه سخنرانی کردند و حمایت خود را از این نامزد انتخاباتی اعلام کردند.

برخلاف مجمع ملی دموکرات‌ها که عمده آن به صورت مجازی برگزار شد و برنامه حضوری آنها هم با تعداد بسیار اندکی تماشاگر برگزار شد، جمهوریخواهان مدت زمان بیشتری هم برای مجمع خود در نظر گرفتند به گونه‌ای که از ساعت ۹ صبح آغاز کردند و تا ساعت ۱۰ شب ادامه دادند.

علاوه بر آن، مجمع جمهوریخواهان با جمعیت بیشتری و به صورت حضوری برگزار شد و دونالد ترامپ که گفته می‌شد از کاخ سفید به این نشست خواهد پیوست، ترجیح داد به صورت حضوری به ایراد سخن بپردازد.

در حالیکه نشست جمهوریخواهان برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد نهایی برگزار می‌شد، مایکل کوهن وکیل شخصی ترامپ که اکنون در بازداشت به سر می‌برد، دست به افشاگری زد و به آمریکایی‌ها هشدار داد که نمی‌توان به این رئیس جمهوری اعتماد کرد و نباید هیچ یک از کلمات وی را باور داشت.

اما ترامپ، پنس، کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و سایر سخنرانان، در اظهارات خود به رقیب انتخاباتی یعنی جو بایدن، کامالا هریس، حزب دموکرات و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان تاختند.

ترامپ در سخنرانی خود پس از انتخاب، دموکرات‌ها را متهم کرد که با استفاده از کووید-۱۹ می‌خواهند انتخابات را سرقت کنند و نسبت به تقلب سراسری با استفاده از انتخابات پستی هشدار داد.

وی با اشاره به انتخابات ایالت نیوجرسی و نیویورک که مدعی است در آنها مشکلات زیادی وجود داشته است، نتیجه گرفت این روش رای‌گیری بسیار بسیار بد است در حالیکه از رای‌گیری غیابی حمایت کرد.

در کنار آن، دموکرات‌ها به اظهارات، اتهامات و ادعاهای ترامپ پاسخ می‌دادند به گونه‌ای که گفتند او هیچ استراتژی منسجمی برای مدیریت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا ندارد.

اما رئیس جمهوری فعلی آمریکا مدعی است توانسته‌اند به خوبی با این مساله وحشتناک که از چین آمده است، مقابله کنند و خواستار آن شد که بگذارید بدانند که ما این موضوع را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

ترامپ افزود: ما می‌خواهیم اقتصاد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم اما هرگز نمی‌توانیم ۱۷۵ هزار نفری که جان باختند را فراموش کنیم.

وی به تصمیم خود برای ممنوعیت ورود مسافران از چین و اروپا در ماه مارس اشاره کرد و ادامه داد: من در بالاترین سطح ممنوعیت ایجاد کردم، حجم زیادی از افراد آلوده از چین به کشور ما وارد می‌شدند و هرکسی به من می‌گفت این کار را نکن و حالا آنها از من عذرخواهی می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به مسایل انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و در حالیکه خود متهم بود به استفاده از سرقت اطلاعات رایانه هیلاری کلینتون و حزب دموکرات، اظهار کرد: با جاسوسی از کارزار انتخاباتی ما در گذشته، اتفاق بدی افتاد و اکنون هم می‌خواهند از کلاهبرداری پستی در انتخابات استفاده کنند.

ترامپ افزود: ما باید پیروز شویم، این مهم‌ترین انتخابات در تاریخ کشور ما است.

برخلاف نگرانی‌هایی که رئیس جمهوری آمریکا مطرح می‌کند، هنوز همه ایالت‌ها اعلام نکرده‌اند که انتخابات را به صورت پستی برگزار می‌کنند و تا کنون، تنها ۹ ایالت که بیشتر آنها در اختیار دموکرات‌ها هستند برنامه دارند که برگه‌های رای را به صورت پستی ارسال کنند.

علاوه بر اینکه ستاد انتخاباتی بایدن به ادعاهای ترامپ پاسخ می‌داد، خبر دیگری هم در حاشیه مجمع ملی جمهوریخواهان منتشر شد و آن حمایت نزدیک به ۲۰ نفر از جمهوریخواهان همچون سناتور جف فلیک از بایدن دموکرات بود.

با این حال، ترامپ تلاش کرد دستاوردهای خود را بزرگ جلوه دهد و بگوید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است. او ساخت دیوار مرزی، بازگرداندن مشاغل شرکت‌های آمریکایی و مبارزه با داعش را جزو وعده‌های محقق شده خود دانست.

رئیس جمهوری آمریکا در این اظهارات انتخاباتی، بار دیگر به سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران هم اشاره کرد و از اینکه او را ترور کرده‌اند، افتخار کرد.

ترامپ که از روز نخست تلاش داشت تا قضات ایالت‌ها را تا حد ممکن تغییر دهد و جمهوریخواهان وفادار به خود را منصوب کند، اظهار کرد ۳۰۰ قاضی جدید را منصوب کردیم که یک رقم بی‌سابقه است.

وی که خود در نیویورک دارای پرونده تخلف مالیاتی است، هشدار داد اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، دادگاه عالی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: چپ‌گرایان افراطی خواستار آن هستند که او قضاتی رادیکال و چپگرا و دیوانگان وحشی را منصوب سازد.

ترامپ نتیجه گرفت که به این دلیل، بسیار اهمیت دارد که ما پیروز شویم.

وی با انتقاد از سیاست‌های جریان مترقی‌خواه دموکرات همچون برنی سندرز، تاکید کرد کشور ما هرگز یک کشور سوسیالیسم نخواهد شد.

کوین مک‌کارثی رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا هم در اظهارات خود از دموکرات‌ها انتقاد کرد و گفت: آنها چهار روز مجمع ملی خود را بدون اینکه برنامه‌ای ارائه دهند، برگزار کردند.

وی افزود اما می‌دانیم که آنها رئیس جمهوری ترامپ را دوست ندارند؛ می‌خواهند مالیات را افزایش دهند و بودجه پلیس را قطع کنند.

مک‌کارتی در حالی علیه دموکرات‌ها صحبت کرد که مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در این نشست ابراز امیدواری کرد که در انتخابات نوامبر، بتوانند ریاست مجلس را به مک‌کارتی بسپارند.

اما نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم روز دوشنبه پیش از شروع مجمع ملی جمهوریخواهان، حملات لفظی خود علیه ترامپ را درباره موضوع حق رای شدت بخشید و رئیس جمهوری فعلی و متحدانش را به عنوان “دشمنان داخلی سیستم رای دهی ” یاد کرد.

وی همچنین اتهام دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا را تکرار کرد و گفت: “آنچه در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد ناامید کننده بود. روس‌ها در آنجا حضور داشتند و آنها اکنون در ۲۴ اوت هم در آنجا هستند و سعی دارند در انتخابات ما دخالت کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: اما آنها تنها نیستند. ما برای محافظت و دفاع از قانون اساسی از همه دشمنان خارجی و داخلی سوگند می‌خوریم و متاسفانه ، دشمنان داخلی سیستم رای دهی و قانون اساسی محترم ما اکنون در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا با متحدان خود در کنگره ایالات متحده حضور دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161461

ثبت نظر

-