با اولین موتورسیکلت استون مارتین آشنا شوید +عکس

  • کد خبر : 161392
  • 04 شهریور 1399 - 5:15
با اولین موتورسیکلت استون مارتین آشنا شوید +عکس
به گزارش نیوز،

 استون مارتین به تازگی از اولین موتور سیکلت ۱۲۰ هزار دلاری خود، AMB 001 رونمایی کرده است و فقط ۱۰۰ عدد از آن ساخته خواهد شد. همان افرادی که اتومبیل‌های استون مارتین را طراحی می‌کنند، فقط روی AMB 001 کار کرده اند. طبق گفته‌های مارک ریچمن، معاون اجرایی و مدیر ارشد خلاق استون مارتین، این “وسعت تجربه” در ساخت موتورسیکلت نشان داده شده است.

اخبار اقتصادی- AMB 001 اولین مدل Brough Superior را نشان می‌دهد که با پیشرانه‌ای با توربو عرضه می‌شود. توربوی قدرتمند را به موتور سوار می‌کند که پاسخی باورنکردنی و گشتاور عظیم را در طیف گسترده‌ای از RPM دارد.

موتورسیکلت

درپوش‌های موتور از یک فلز جامد و منیفولد اگزوز از Inconel ساخته شده است. یک ابرآلیاژ است که به دلیل خواص عالی حرارتی و مکانیکی عالی انتخاب شده است.

Ian Fletcher، تحلیلگر خودرو در شرکت تحقیقاتی IHS Markit، گفت: موتورسیکلت AMB 001 بخشی از سنت دیرینه برند‌های لوکس است که نام آن‌ها را بر روی محصولات غیر خودرویی مانند ساعت‌ها می‌گذارد.

موتورسیکلت

در سال ۲۰۱۶، این برند فروشگاهی را در محله منحصر به فرد مایفایر لندن با کالا‌های چرمی و کالسکه مخصوص کودک باز کرد. جالب اینجاست که  AMB 001 در کارخانه Brough Superior در تولوز، فرانسه مونتاژ خواهد شد.

این موتور دارای یک موتور ۹۹۷ سی سی است که توسط بروو ساخته شده است و جزئیات بیرونی آن وجود دارد.

موتورسیکلت

روی باک موتور نواری از فیبرکربن قرار دارد که از فرمان شروع شده و تا چراغ عقب امتداد پیدا می‌کند. یک پد چرمی قهوه‌ای رنگ هم نقش صندلی را بازی می‌کند که ایده آن از سوپرکار‌های استون قرض گرفته شده است.  قلب تپنده AMB 001 موتور V-Twin توربو شارژ با حجم ۹۹۷ سی سی است که برای نخستین بار توسط Brough Superior به کار گرفته شده و توانایی تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت را دارد.

به گفته سازندگان مدخل ورود و خروج و مسیر عبور هوا در داخل سیستم سوپر شارژ متغیر است و با استفاده از یک اینترکولر لگ توربو به حداقل می‌رسد.

موتورسیکلت

برای موتور ۶ دنده در نظر گرفته شده که از کلاچ APTC استفاده می‌کند. بکارگیری سیستم روانکاری نیمه خشک میل لنگ هم بازدهی را افزایش داده است. ترمز‌های مسابقه‌ای AMB 001 نیز از فلز مقاوم ساخته شده اند. تنها ۱۰۰ دستگاه از AMB 001 تولید می‌شود و هرگز به جاده‌های شهری راه پیدا نخواهد کرد. تولید موتور‌ها به صورت دست ساز و در تولوز فرانسه صورت گرفته و برای خریداران ۱۲۰ هزار دلار (با ۲۰ درصد مالیات) تمام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161392

ثبت نظر

-