برگزاری انتخابات چهارم در سرزمین‌های اشغالی فعلا لغو شد

  • کد خبر : 161366
  • 04 شهریور 1399 - 3:46
برگزاری انتخابات چهارم در سرزمین‌های اشغالی فعلا لغو شد

به گزارش نیوز به نقل از فارس: «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی و سفید» اعلام کرد که از تعویق رای‌گیری درباره بودجه حمایت می‌کند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت که حزب وی از تعویق رای‌گیری درباره بودجه این رژیم حمایت خواهد کرد.

در پی بروز اختلاف میان دو حزب «لیکود» و «آبی و سفید» درباره بودجه این رژیم، منابع سیاسی از احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نتانیاهو و برگزاری چهارمین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.

پس از حمایت سران دو حزب لیکود و آبی و سفید از تعویق رای‌گیری درباره بودجه، گانتز که در حال حاضر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز است، گفت: «اگر ما به سوی انتخابات برویم، خون در خیابان‌ها جاری خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «من هرگز اجازه نخواهم داد که هیچ کسی دموکراسی را از بین ببرد یا اینکه دست‌ نشانده‌هایی را برای تصدی سازمان‌های عمومی بگمارد.»

اشاره گانتز به اقدامات نتانیاهو است که تلاش دارد کنترل انتصاب سیستم قضایی این رژیم را در دست بگیرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو گفت که اگر وی به دنبال همکاری برای منافع شهروندان این رژیم بوده،‌ دستانش همچنان به سوی نتانیاهو دراز خواهد ماند اما اگر نخست وزیر به دنبال تضعیف اجرای قانون است، وی با آن مخالفت خواهد کرد.

گانتز افزود که اعضای حزب وی، بر اساس مسئولیتی که دارند از تعویق در رای‌گیری درباره بودجه با هدف جلوگیری از انتخابات دیگر حمایت خواهند کرد.

طی سال گذشته سه بار انتخابات عمومی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و هیچکدام از جناح‌های راست و چپ در سرزمین‌های اشغالی نتوانستند اکثریت کرسی‌های پارلمان را بدست بیاورند.

سرانجام در انتخابات اخیر دو حزب لیکود و آبی و سفید از جناح‌های راست و چپ برای تشکیل کابینه ائتلافی و نخست وزیری گردشی به توافق رسیده و کابینه‌ای متزلزل را تشکیل دادند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161366

برچسب ها

ثبت نظر

-