بیانیه شدیداللحن دمشق علیه ترکیه

  • کد خبر : 161232
  • 04 شهریور 1399 - 0:38
بیانیه شدیداللحن دمشق علیه ترکیه

به گزارش نیوز به نقل از فارس: وزارت‌خارجه سوریه، امروز (دوشنبه)، در بیانیه‌ای بشدت از اقدام ترکیه در قطع آب شرب مردم استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، وزارت‌خارجه سوریه در بیانیه‌ یادشده تأکید کرده است که قطع آب‌ شرب شهروندان سوریه مطابق با قانون بین‌المللی حقوق بشر از جمله توافق ژنو، جنایتی جنگی است.

در این بیانیه آمده است که ترکیه و ادواتش با موافقت دولت آمریکا و تروریست‌های وابسته به هر دو طرف از آب به عنوان  سلاحی جنگی علیه زنان، کودکان و افراد سالخورده استفاده کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه اشاره شده است که ترکیه شانزده بار ایستگاه پمپاژ آب «علوک» طی ماه‌های اخیر قطع کرده است بطوریکه در برخی موارد آب به مدت یک تا چند هفته قطع بوده است.

در این بیانیه همچنین با اشاره به قطعی آب شهر الحسکه و ده‌ها روستای اطراف این شهر به مدت بیش از دو هفته و گرمای شدید هوا در فصل تابستان و ترس از شیوع ویروس کرونا، آمده است که مسئولان استان و سازمان‌های حقوق‌بشری حتی الامکان آب شرب اهالی را تأمین کرده‌اند؛ با این حال، نیاز مردم به آب فراتر از امکانات موجود و پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته بوده که علت این امر به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در مناطق شمالی و شرقی سوریه باز می‌گردد.

وزارت‌خارجه سوریه در ادامه این بیانیه درباره ادامه این فاجعه هشدار داده و تأکید کرده است که این مشکلات در نتیجه اشغالگری‌های ترکیه و آمریکا و اقدامات تروریست‌های وابسته به این گروها از جمله داعش، جبهه النصره و شبه‌نظامیان کُرد بوده است.

هلال احمر سوریه نیز به تاریخ یکم تیرماه به دنبال اقدام ترکیه در قطع آب شرب به روی بیش از یک میلیون نفر از مردم استان الحسکه از همه سازمان‌های بین المللی درخواست کمک کرده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161232

برچسب ها

ثبت نظر

-