تولید انبوه سامانه موشکی اس ۵۰۰

  • کد خبر : 161202
  • 04 شهریور 1399 - 0:01
تولید انبوه سامانه موشکی اس ۵۰۰

تولید انبوه سامانه موشکی اس 500

به گزارش نیوز به نقل از فارس: معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت که جدیدترین سامانه موشکی «اس-۵۰۰» روسیه وارد فاز آزمایشی شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه « Army-2020» گفت: «واقعیت این است که فاز آزمایشی و پیکربندی  اس-۵۰۰ آغاز شده و تلاش برای تولید انبوه این سامانه در حال انجام است.»

«آلکسی کریوروچوکو»، معاون وزیر دفاع روسیه  نیز در ماه فوریه گفت که متخصصان نظامی این کشور  آزمایش‌ها بر سامانه دفاع موشکی بدون رقیب اس-۵۰۰ را آغاز کردند این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه  پیش از این گفته بود که تحویل انبوه اس-۵۰۰  به ارتش این کشوراز سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. روسیه در حال آموزش متخصصان برای یادگیری کار با این سامانه جدید موشکی است.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس ۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161202

ثبت نظر

-