افشاگری بازیکن سیتی در مورد حال پریشان گواردیولا بعد از شکست مقابل لیون

  • کد خبر : 160871
  • 03 شهریور 1399 - 18:28
افشاگری بازیکن سیتی در مورد حال پریشان گواردیولا بعد از شکست مقابل لیون

به گزارش نیوز، شکست منچسترسیتی مقابل لیون در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آنقدر برای پپ گواردیولا تلخ و دردناک بود که این مربی حاضر نشد بعد از بازی حتی وارد رختکن شود و با بازیکنانش در مورد بازی حرف بزند. این خبر را اولکساندر زینچنکو بازیکن سیتی فاش کرده است.

تیم آبی‌پوش شهر منچستر که در این سال‌‌ها نتایج خوبی در فوتبال انگلیس گرفته و به یکی از قطب‌های فوتبال این کشور تبدیل شده و البته هزینه زیادی هم در این زمینه کرده، نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا به اهدافش برسد و برای سومین سال متوالی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها حذف شدند. این بار انتظار می‌رفت که آنها مقابل لیون بتوانند موفق شوند و دست‌کم به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها که امسال به صورت مینی تورنمنت در لیسبون برگزار شد و دیشب هم به پایان رسید، برسند.

ناکامی گواردیولا در این تورنمنت هم بعد از ناکامی با بایرن‌مونیخ، حالا در منچسترسیتی هم ادامه دارد، ضمن اینکه توقع باخت ۳ بر یک مقابل لیون را به هیچ‌عنوان از شاگردانش نداشت، باختی که باعث شد مربی اسپانیایی بعد از بازی توانی برای حرف زدن و حرفی برای گفتن نداشته باشد.

مقصر باخت
او البته خودش هم در این باخت تقصیر داشت. تغییراتی عجیبی که او در سیستم بازی تیمش ایجاد کرده بود انتقادات زیادی را علیه او برانگیخت و بسیاری از کارشناسان دلیل این شکست را به سردرگمی بازیکنان منچسترسیتی در سیستم جدید گواردیولا ربط دادند هرچند که بدشانسی و گل نکردن موقعیت‌های مسلم گلزنی نیز یکی از عوامل اصلی رقم خوردن این اتفاق بود.

زینچنکو مدافع جوان و اوکراینی منچسترسیتی در این مورد صحبت کرده و به ناراحتی گواردیولا بعد از بازی اشاره داشته است و در واقع درباره شرایط رختکن سیتی بعد از بازی مقابل لیون افشاگری کرده است.

او در یک گفت‌وگو در یوتیوب در این مورد این‌طور گفته است: «گواردیولا حتی وارد رختکن هم نشد و حتی یک کلمه هم بعد از بازی حرف نزد. چیزی هم برای گفتن باقی نمی‌ماند وقتی همه چیز مشخص است و همه می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است. واقعاً حیف شد. این را بیشتر در مورد داوید سیلوا و کلودیو براوو می‌گویم که آخرین بازی‌هایشان را برای منچسترسیتی انجام دادند. ما اول از همه می‌خواستیم که به خاطر آنها هم که شده برنده این بازی و فاتح لیگ قهرمانان اروپا باشیم.»

زینچنکو همچنین در این مورد صحبت کردکه لیون به این دلیل توانست به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا برسد که میل فراوانی به موفقیت داشت و در واقع عطش کسب جام در آنها به مراتب بیشتر از بازیکنان سیتی دیده می‌شد.

لحظه تغییر بازی
رحیم استرلینگ هم‌تیمی زینچنکو در آن بازی یک موقعیت عجیب مقابل دروازه خالی را از دست داد و همان توپ در شرایطی که بازی ۲ بر یک به سود لیون بود و می‌توانست کار را به تساوی بکشاند و روند بازی را به طور کلی تغییر دهد، در برگشت تبدیل به گل سوم تیم فرانسوی شد.

زینچنکو در این مورد گفت: «آنها بیشتر از ما می‌خواستند که برنده شوند، این همه داستان است. این موضوع کاملاً قابل مشاهده بود.» او با اعتراف به این نکته ادامه داد: «در این مرحله از بازی‌ها و در چنین تورنمنت مهمی، همیشه مهارت تیمی و قدرت فنی نیست که نقش اول را بازی می‌کند، بلکه عطش به برنده شدن، شخصیت تیمی و کیفیت‌هایی مثل این است که بیش از همه مسائل دیگر تأثیر‌گذار است.»

وسواس فکری
گواردیولا در سال‌های اخیر به این متهم شده است که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بیش از حد به ترکیب تیمش دست می‌زند و فکر کردن زیاد به تاکتیک تیمی باعث می‌شود که تصمیمات عجیب و غریبی را در حساس‌ترین بازی‌های حذفی بگیرد. در مورد بازی با لیون هم این اتفاق افتاد.

او در حالی که همیشه تیمش را با سیستم ۳-۳-۴ به میدان می‌فرستاد این بار تصمیم گرفت با سه دفاع بازی کند و همین موضوع باعث شد بسیاری از هواداران سیتی از او انتقاد کنند چون خط دفاعی سیتی کاملاً آسیب‌پذیر نشان می‌داد. حتی زینچنکو هم در این مورد اعتراف کرده که تاکتیک اولیه تیم تا حدودی باعث سردرگمی بازیکنان شده بود: «بازی با سه مدافع؟ بسیاری از بازیکنان که تجربه زیادی در بازی‌های بین‌المللی دارند، می‌دانند که چنین تغییراتی باعث می‌شود که همیشه یک بازیکن در کارهای هجومی کم بیاورید. ما نیاز به بازیکنان بیشتری در فاز هجومی داشتیم و در این مورد سردرگم بودیم.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160871

ثبت نظر

-