کرونا بر انتخابات مجلس هم سایه انداخت

  • کد خبر : 160835
  • 03 شهریور 1399 - 17:58

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، آن طور که مدیران ستاد انتخابات کرمانشاه می گویند، نامزدهای انتخاباتی در این دوره با شکلی متفاوت روند تبلیغات خود را پیگیری خواهند کرد و شیوه‌نامه های بهداشتی نیز با دقت بیشتری در شعب اخذ رای اجرا می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این باره گفت: برای جلوگیری از ازدحام مردم در شعب اخذ رای و کاهش احتمال شیوع بیماری کرونا تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان ها افزایش پیدا کرده است.

به گفته محمدابراهیم الهی تبار، ۷۷۴ شعب اخذ رای در ۲ شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب آرای مردم به نامزدهای دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع آوری خواهند کرد.

وی عنوان کرد: تمام شیوه نامه های بهداشتی با دقت در شعب اخذ رای رعایت می شود تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری گردد.

دغدغه تبلیغات

به گفته معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه، مهمترین دغدغه ستاد انتخابات در این دوره شیوع بیماری کرونا در بین شرکت کنندگان در دوران تبلیغات است.

الهی تبار افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی بر روند تبلیغات نامزدها با دقت نظارت خواهد شد تا پروتکل های بهداشتی بادقت رعایت شود.

وی افزود: در حال طراحی راهکاری برای دوران تبلیغات نامزدها هستیم تا نحوه تبلیغات نامزدها نسبت به دور قبل تغییر شکل پیدا کند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: باید راهکاری اندیشیده شود تا تبلیغات نامزدها در این دوره بر مبنای استفاده از فضای مجازی طراحی شود.

دور دوم کاملا الکترونیکی است

الهی تبار در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با فرآیند برگزاری انتخابات در این دوره گفت: این دور از انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دور نخست انتخابات ۲۴ فرآیند از ۲۶ فرآیند آن به صورت الکترونیکی به شکل مطلوبی برگزار شد؛ ما در این دوره کمترین تخلف را داشتیم و حتی یک رای تکراری نیز به صندوق ریخته نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام‌ فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

خبری از تعویق انتخابات نیست

الهی تبار همچنین به موضوع احتمال تعویق دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم وزارت کشور تاکنون برگزاری این دوره از انتخابات در ۲۱ شهریور ماه قطعی است و تصمیمی برای به تعویق انداختن آن به دلیل بیماری کرونا گرفته نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه توضیح داد: با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات مجلس حوزه های انتخابیه محدود است و شور و نشاط کمتری نسبت به دور نخست دارد به نظر می رسد برگزاری آن از نظر شیوع بیماری کرونا چندان مشکل ساز نباشد.

الهی تبار با بیان اینکه بیماری کرونا کماکان با ما خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد بیماری کرونا خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز همچنان در جامعه شیوع داشته باشد، برگزاری دور دوم انتخاب مجلس می تواند تمرین خوبی برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160835

ثبت نظر

-