آبه شینزو باز هم راهی بیمارستان شد

  • کد خبر : 160817
  • 03 شهریور 1399 - 17:45
آبه شینزو باز هم راهی بیمارستان شد
به گزارش نیوز،

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه بار دیگر به بیمارستانی در توکیو جایی که یک هفته قبل از آن به گفته دستیارش برای «معاینه معمول پزشکی» مراجعه کرده بود، بازگشت. برگشت او به بیمارستان در روزی است که وی رکورد طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری بدون وقفه در ژاپن را به نام خود ثبت کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، «سوگا یوشیهیده» سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد آبه برای پیگیری مراجعه قبلی به بیمارستان دانشگاه کیو برده شده است. او در ادامه، گمانه‌زنی‌ها درباره بیمار بودن آبه را رد کرد و گفت: من هر روز او را می‌بینیم و مثل همیشه است.

دوره اول نخست‌وزیری آبه که ماه آینده ۶۶ سال می‌شود، ۱۳ سال قبل به طور ناگهانی به دلیل مشکلات جسمانی پایان یافت. مسئله‌ای که به گمانه‌زنی‌ها درباره وضع کنونی سلامتی او دامن زده است.


بیشتر بخوانید: نخست وزیر ژاپن راهی بیمارستان شد /آبه کرونا گرفت؟


مقامات ارشد کابینه وی و حزب حاکم از جمله وزیر دارایی می‌گویند وی به دلیل حجم بالای کاری نیاز به استراحت دارد. به گفته خبرنگارانی که اخبار دفتر آبه را پوشش می‌دهند، وی خسته به نظر می‌رسد و نسبت به قبل آهسته‌تر راه می‌رود.

سوگا در پاسخ به این سوال که آیا آبه قادر خواهد بود یک سال دیگر تا زمانی که دوره کنونی نخست‌وزیری‌اش در سپتامبر ۲۰۲۱ پایان یابد، به کار خود ادامه دهد، گفت: او در حال انجام آزمایشات مضاعف است تا اطمینان حاصل شود که این توانایی را دارد.

جدیدترین نظرسنجی در سطح ملی در ژاپن نشان داد میزان رضایت از آبه و کابینه‌اش در پی افزایش انتقادات از عملکرد دولت وی در مقابله با همه‌گیری کرونا، کاهش یافته است.

یافته‌های این نظرسنجی که توسط خبرگزاری ژاپنی «کیودو» انجام شد، نشان داد میزان رضایت از کابینه آبه ۳۶.۰ درصد است که در مقایسه با ۳۸.۸ درصد ماه قبل کاهش داشته است. در همین حال میزان نارضایتی از ۴۸.۵ درصد ماه گذشته به ۴۹.۱ درصد در ماه جاری رسیده است.

این نظرسنجی که در دو روز از روز شنبه و به صورت تلفنی انجام شد همچنین نشان داد ۵۸.۴ درصد شرکت‌کنندگان از نحوه مدیریت بحران کرونا به دست دولت ژاپن رضایت ندارند. در عین حال ۷۰.۸ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان طبق خواسته احزاب مخالف برای بررسی اقدامات به منظور مهار شیوع این ویروس شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160817

ثبت نظر

-