یادتان می‌آید قرارداد کی‌روش در فوتبال ما چماق شد؟

  • کد خبر : 160634
  • 03 شهریور 1399 - 15:12
یادتان می‌آید قرارداد کی‌روش در فوتبال ما چماق شد؟

نیوز/ آرتین زهرابی؛ امروز حرف‌های معاون وزیر ورزش را می خواندیم که صراحتا گفته است پرداخت غرامت مارک ویلموتس در توان وزارت ورزش و جوانان نیست، چرا که این رقم حدودا ۱۷۰ میلیاردی از بودجه کل سالانه ورازتخانه هم بیشتر است!

***

کمی به گذشته‌های نه چندان دور برگردیم؛ به روزهایی که در فوتبال ما بر سر حق و حقوق کارلوس کی‌روش دعوا بود. عده ای که معتقد بودند با حضور مربیان ایرانی می‌توانیم در انتظار فتح جام جهانی باشیم رقم‌های ۱۰، ۱۲ میلیاردی پرداخت شده به کی‌روش را چماق کردند و او را مربی گرانی دانستند که به اینجا آمده تا پول فوتبال ایران را جارو کند!

قرارداد کی‌روش و میزان پاداش‌های او به فضولی‌های بیشتری از جمله حساب و کتاب تحویل لباس‌هایش به خشکشویی حوالی شهرک غرب کشیده شد اما به ندرت افرادی پیدا شدند که خدمات سرمربی وقت تیم ملی را ببینند و میزان تعهد و مسئولیت پذیری این مرد را هم بسنجند.

***

برسیم به قرارداد ویلموتس که روز انعقاد آن، فدرسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه در یک شگفتی آشکار، به وضعیت تحریم‌ها و بودجه فدراسیون فوتبال نگاه نکردند و بدتر از همه اینکه قراردادی را با او امضا کردند که به ویلموتس و تیم وکلای حقوقی‌اش اجازه می‌داد سر فدراسیون را ببرند.

رقم‌هایی در اندازه ۱۷۰، ۱۸۰ میلیارد که با نرخ ارز امروز محاسبه می شود با دلار ۱۳ هزار تومانی همان موقع نیز زیاد بود؛ فدراسیون اما غرق در انتخاب یک جانشین برای کی‌روش بود و می‌خواست به افکار عمومی، سیمای فاتحانه‌اش را برای آوردن یک مربی خارجی جدید تحمیل کند. فاتحان پرغرور آن روز که با ویلموتس عکس می‌گرفتند و مقابل چشم خبرنگاران، آن قرارداد لعنتی را امضا کردند لابد فکر این روزها را نمی کردند!

روزهای سیاهی که فوتبال کشور را غرق در یک بدهی خطرناک و پر مسئولیت کردند تا به همه منتقدان دوران گذشته بگویند یادتان باشد پولی که کی‌روش از فدراسیون فوتبال می‌گرفت برابر آنچه امروز تاوانش را باید بپردازیم قابل بحث نبود؛ ما همیشه در بزنگاه‌هایی که باید درست تصمیم بگیریم متاسفانه همیشه مثل همان بدنسازهایی که در باشگاه وزنه‌های خود را اشتباه می‌زنند دچار اشتباه محاسباتی می‌شویم!

یادتان می آید قرارداد کی روش در فوتبال ما چماق شد؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160634

ثبت نظر

-