مجوز مهم آمریکا برای درمان کرونا

  • کد خبر : 160381
  • 03 شهریور 1399 - 11:47
مجوز مهم آمریکا برای درمان کرونا

 به گزارش نیوز به نقل از نیوز، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که سازمان غذا و داروی این کشور مجوز استفاده از پلاسمای نقاهتی (convalescent plasma) را برای درمان افراد مبتلا به کووید۱۹ در شرایط اضطراری صادر کرده است.

تارنمای خبری هیل گزارش داد، ترامپ که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال اعلام هر خبری درباره یافتن دارو یا واکسن برای کرونا است، در حالی صدور مجوز برای این روش درمانی، آن هم در شرایط اضطراری، را “موفقیتی تاریخی” قلمداد کرد که کارشناسان آمریکایی طور دیگری فکر می‌کنند.

«اسکات گاتلیب» کمیسر پیشین سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیش از این ضمن ابراز خوشبینی نسبت به این روش درمانی، گفت که پلاسمای نقاهتی در حال حاضر هم برای هزاران بیمار کرونایی قابل دسترس است و صدور این مجوز تنها در دسترسی گسترده‌تر به پلاسما موثر است.

اعلام امروز ترامپ همچنین در حالی است که نگرانی‌هایی پیرامون فشار سیاسی از سوی او بر سازمان غذا و داروی آمریکا و زودهنگام بودن صدور این مجوز بدون وجود ادله کافی درباره موثر بودن آن وجود دارد.

ترامپ

ترامپ که خود متهم ردیف اول سوءمدیریت در مهار شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در آمریکاست، روز شنبه “دولت پنهان یا افراد ناشناس دیگر در سازمان غذا و داروی ایالات متحده” را به اعمال نفوذ و فشار برای جلوگیری از ساخته شدن واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم کرد.

او در پیامی توئیتری نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن‌های کرونا توسط شرکت‌های داروسازی بر روی اشخاص را بسیار دشوار می‌کنند.

وی افزود: آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن مشخص شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن‌ها به پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه رو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) است.

ترامپ سپس خواستار تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید – ۱۹ شد.

این در حالیست که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کرونا در آمریکا ثبت شده، به گونه‌ای که تاکنون حدود ۱۸۰ هزار آمریکایی جان خود را ازدست داده‌اند و انتقادهای بسیاری از عملکرد غیرمسئولانه ترامپ مطرح شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160381

ثبت نظر

-