دین‌محمدی: دیاباته می‌تواند موفقیت استقلال را رقم بزند

  • کد خبر : 160298
  • 03 شهریور 1399 - 10:42
دین‌محمدی: دیاباته می‌تواند موفقیت استقلال را رقم بزند

نیوز/ نصیر مقدری؛ سیروس دین‌محمدی، کاپیتان ملی‌پوش اسبق استقلال این فصل به همراه محمود فکری روز‌های خاطره‌انگیزی را برای ببر‌های مازندران رقم زده و با حضور خود در کادر فنی قائمشهری‌ها لیگ را بدون شکست پشت سر گذاشتند. به بهانه پایان فصل و دربی روز چهارشنبه با ملی‌پوش بااخلاق سابق فوتبال استقلال همکلام شدیم که می‌خوانید.

از روزی که به نساجی آمدید ببر‌های مازندران روند رو به رشدی را دنبال کردند.
خدا را شکر. من اواخر بهمن سال گذشته به کادر فنی نساجی آمدم تا بتوانم کمک‌حال رضا مهاجری باشم. آن روز‌ها اوضاع مثل امروز خیلی خوب نبود البته خیلی زود محمود فکری آمد و تیمی ساختیم درخور شأن فوتبال مازندران. در ایام کرونا که خیلی از تیم‌ها استراحت می‌کردند ما مشغول تمرینات آنلاین بودیم. من و دیگر اعضای کادر فنی همه روزه از طریق هدایت آنلاین تمرینات منظم و خوبی را پشت سر گذاشتیم که ثمره آن در دو بازی ابتدای بعد از کرونا پیروزی مقابل ماشین‌سازی و تراکتور در تبریز بود. اگر چه عده‌ای حرف از شانس در آن روز‌ها می‌زدند، اما با نتایج خوب بعدی تلاش و کار بازیکنان و کادر فنی به خوبی جواب داد؛ خصوصاً که همگان از بازی‌های سخت نساجی در هفته‌های پایانی نگران بودند، اما شکر خدا همه چیز به شکلی خوب اتفاق افتاد و در پایان لیگ در رتبه تک‌رقمی قرار گرفتیم.

فکر نمی‌کنید نساجی با کادر فنی فعلی سطح انتظارات را بالا برده است؟
شک نکنید با کسب نتایج خوب انتظارات بالا می‌رود، اما ادامه این موفقیت نیاز به رشد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین تزریق بازیکنان باکیفیت دارد تا بتوانند اهداف تاکتیکی سرمربی را به شکلی مطلوب در زمین پیاده کنند. بازیکنان هم‌تراز داشتن، باعث رضایت در تیم می‌شود و این باعث افزایش انگیزه سرمایه‌های فنی خواهد شد.

از کادر فنی خودتان بگویید چرا که نفرات باتجربه‌ای در آن حضور دارند.
ببینید ما چند سال در کنار هم بازی کردیم و روز‌های خوبی با محمود فکری و صمد مرفاوی پشت سر گذاشتیم. خدا را شکر صادقانه رفاقت کردیم و اهل پشت سر حرف زدن نبودیم. یکدلی و روراست بودن اعضای کادر فنی نساجی یکی از دلایل موفقیت ما بوده است.

از استقلال بگویید و نایب قهرمانی در شب پایانی لیگ.
به نظرم بد نبود. فرهاد برای سال اول عملکرد خوبی ارائه کرد، اما یادتان باشد هواداران همواره دنبال جام هستند و جام حذفی فرصتی است برای شادی دل هواداران که سرمایه‌های اصلی استقلال هستند.

اشاره به جام حذفی داشتید. دربی روز چهارشنبه در قالب جام حذفی برگزار می‌شود؛ نظرتان چیست؟
خب دربی همیشه برای سرخابی‌ها جذاب است. بازی آبی و قرمز در زمین خاکی هم جذاب است و دیدنی. حتی در رده‌های پایه هم دربی حال و هوای خود را دارد اگر چه دربی این بار بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، اما امیدواریم یک بازی باکیفیت تماشاگران را پای گیرنده‌ها به وجد آورد.

با پایان فصل نقطه ضعف و قوت استقلال را در چه دیدید؟
اولاً که نام استقلال خود نقطه قوت است و بعد اینکه فرهاد خط حمله خوبی را در استقلال راه انداخته و در سایر پست‌ها نیز بازیکنان خوبی دارد اگر چه گاهی گل‌های بدی می‌خورد که در آن همه نفرات به نوعی مقصرند.

دیاباته اولین دربی خود را تجربه می‌کند.
دیاباته مهره تأثیرگذاری است و مطمئن هستم در هر بازی که در زمین باشد خطرناک است و مدافعان از فیزیک و گلزنی او نگران هستند و حضور او در دربی بی‌شک می‌تواند موفقیت استقلال را رقم بزند.

توصیه خاصی به بازیکنان استقلال در آستانه دربی ندارید؟
آرزوی موفقیت دارم و می‌گویم بدون حاشیه و با آرامش دربی را دنبال کنند تا به موفقیت مورد نظر برسند.

در این شرایط صحبت از مذاکره با استراماچونی برای فصل آینده شنیده می‌شود.
در این برهه اصلاً حاشیه‌سازی درست نیست و باید تمام تمرکز روی دربی باشد. این شرایط مرا یاد بازی ملوان انداخت و حاشیه‌های آن روز‌ها که باعث از دست رفتن جام شد. الان باید بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای فقط به فکر پیروزی در دربی بود و به نظرم سفر سعادتمند به ایتالیا در این برهه زمانی اتفاق مناسبی نبود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160298

ثبت نظر

-