اختصاصی| عاداتی ساده که شما را از ابتلا به بیماری‌های ویروسی نجات می‌دهد

  • کد خبر : 160117
  • 03 شهریور 1399 - 8:25
اختصاصی| عاداتی ساده که شما را از ابتلا به بیماری‌های ویروسی نجات می‌دهد

کد خبر: ۱۶۱۷۹۲

تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۷:۴۹

ویروس کرونا ماه‌هاست سرتاسر جهان را درگیر خود کرده،‌ آنفولانزا و سرماخوردگی نیز دو بیماری شایع ویروسی هستند که با رعایت برخی تدابیر می توان از ابتلا به همه این موارد در امان بود.

سرویس ترجمه نیوز، کم کم سرما را در هوا حس می کنیم، این یعنی در آستانه فصل شیوع آنفولانزا قرار داریم. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می توان با توجه به آنها از ابتلا به چنین بیماری هایی مصون ماند. اما شاید تصور کنید که این راه‌حل ها بی اثر بوده و یا تاثیر اندکی دارد. در این مطلب کارشناسان و متخصان این موضوع می گویند که این گونه نیست.

 

۱. از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید

چالز گربا، دکترای محیط زیست در دانشگاه آریزونا در این باره می گوید: کیفیت ضدعفونی کننده های دست در سال های اخیر بهتر شده است. ضدعفونی کننده مناسب باید حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد. این مقدار می تواند همه میکروب ها را از بین ببرد. نیازی به استفاده مداوم یا بیش از حد نیست، یک یا دو بار در روز، بعد از استفادهاز وسایل حمل و نقل عمومی، هنگام ورود به خانه و قبل از صرف غذا(البته اگر امکان شستن دست وجود ندارد). 

 

۲. دستان خود را مرتبا بشویید

این کار برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا به ویژه پس از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از غذا بسیار کمک کننده است. نیازی نیست که پس از دست زدن به موهای خود دستتان را بشویید. گرچه بررسی ها نشان می دهد که تنها ۵ درصد افراد دست های خود را به مدت لازم برای نابودی میکروب  ها و ویروس ها می شویند و از هر سه نفر نیز، دو نفر برای شستن دستها از صابون استفاده می کنند!

 

۳. با دستمال‌، شیرآب‌های عمومی را باز و بسته کنید

یکی از آلوده ترین سطوح در سرویس های بهداشتی عمومی، شیرهای آب است. استفادهاز یک دستمال برای باز و بسته کردن این شیرها می تواند ایده خوبی برای جلوگیری از انتقال ویروس ها و میکروب ها باشد. 

 

۴. از دستگاه خشک‌کن دست استفاده نکنید

این دستگاه علاوه بر صدای بلند و آزاردهنده،‌ می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. بررسی ها نشان می دهد خشک‌کن های دست ۱۳۰۰ بار بیشتر از دستمال های توالت میکروب ها را پخش می کنند. استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن دستها بهترین گزینه است. 

 

۵. دکمه های آسانسور را با آرنج یا آستین لباس خود لمس کنید

لمس مستقیم دکمه ای که افراد زیادی با آن در تماس بوده اند، ممکن است خطرناک باشد. 

 

۶. از فردی که مشکوک به بیماری است، دور بمانید

توضیح دهید که شما بی ادب نیستید، بلکه برای محافظت از سلامتی خود از چنین افراد دور مانده اید. متخصصان تاکید می کنند که اگر دوست یا اشنای شما دارای علائم بیماری به ویژه عطسه و سرفه است، از نزدیک شدن ،‌در آغوش کشیدن یا بوسیدن وی اجتناب کنید.

 

۷. دستان خود را نزدیک صورت‌تان نبرید

لمس چشم ، بینی یا دهان با دست میکروبی یک راه قطعی برای بیمار شدن است. و شما ممکن است این کار را بیشتر از آنچه متوجه می شوید انجام دهید. یک مطالعه نشان داد که  ​​بزرگسالان به طور میانگین حدود ۱۶ بار در ساعت صورت خود را لمس می کنند.

 

۸. در محیط‌های بسته و سرپوشیده حتما از ماسک جراحی استفاده کنید

در محیط های بسته ای مانند داخل هواپیما یا ادارات ، افراد با فاصله اندکی از  هم قرار دارند. عطسه یا سرفه یک فرد در جلو یا پشت سر شما می تواند ویروس را به شما نیز برساند . پس بهتر است از چنین افرادی تا حد ممکن دور شده و حتما از پوشش مناسب دهان ، بینی  و چشم استفاده کنید.

مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160117

ثبت نظر

-