خطیر: فوتبال را به فلاکت کشیده‌اند و پرونده‌سازی می‌کنند!

  • کد خبر : 159660
  • 02 شهریور 1399 - 21:34
خطیر: فوتبال را به فلاکت کشیده‌اند و پرونده‌سازی می‌کنند!

به گزارش نیوز، علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال در واکنش به محرومیتش گفت: من حرف‌هایم را اینطور آغاز می‌کنم که اگر دین ندارید، حداقل آزاده باشید.

او سپس در مورد حکم ادامه داد: من هم از شما می‌شنوم. در اخبار گفته اند که به فوتبال ایران لطمه زده شده است. از کدام اعتبار حرف می‌زنند؟ شما اعتباری برای فوتبال ایران نگذاشته اید که کسی بخواهد آن را خدشه‌دار کنید. شما را به خدا دست از سر این فوتبال بردارید. دیگر این فوتبال را به کجا می‌خواهید بکشانید. از فوتبال بروید تا شاید فوتبال نفسی بکشد.

خطیر در ادامه اینطور حرف زد: ما شانس آوردیم که کرونا آمد و اگر مسابقات ملی ادامه پیدا می‌کرد، معلوم نبود چه می‌شود. ۴ سال فوتبال را به فلاکت کشانده‌اید. فوتبال را ورشکسته و ویرانه کرده‌اید و هنوز هم این دوستان نمی‌خواهند دست از سر فوتبال بردارند.

معاون سابق باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به حکم صادره و اینکه باید حرف‌های او هم پیش از صدور حکم شنیده می‌شد، اضافه کرد: حداقل اخلاق حکم می‌کرد، قبل از صدور چنین حکمی اظهارات من را می‌شنیدید. اصلا به چه دلیل و به واسطه کدام خطا..؟!

او سپس در مورد دلیل این حکم اینطور توضیح داد: من اصلا نمی‌دانم دلیل این موضوع چه چپزی است. می‌گویند به خاطر اینکه من مالکیت همزمان ماشین سازی و تراکتور را گزارش کرده ام. خب کمیته اخلاق حتی به کد‌های اخلاقی خودش تسلط ندارد. این وظیفه هر کسی است که در فوتبال است. من هیچ نامه محرمانه‌ای به فیفا نزده ام. نامه من رونوشت به فدراسیون فوتبال دارد. اگر من می‌خواستم نامه محرمانه بزنم که اسم خودم را برمی داشتم. مگر کاری داشت؟ این نامه محرمانه نبود. من به فیفا رونوشت دادم و به فدراسیون و‌ ای‌اف‌سی هم رونوشت دادم. کمیته اخلاق شما باید مبارز با فساد باشید، ولی به کد‌های اخلاقی خودتان هم تسلط ندارید.

خطیر در رابطه با این موضوع و مالکیت همزمان تراکتور و ماشین سازی اضافه کرد: کمیته اخلاق باید به عنوان مدعی العموم وارد می‌شد. این عمل فساد ایجاد می‌کند. این عمل یکپارچگی فوتبال را دچار مشکل می‌کند. چرا و به چه دلیلی سه چهار سال، چشمانتان را روی این اتفاق بسته اید. الان هم به چه واسطه‌ای من را محروم کرده اید؟ به خاطر اینکه من حرف از فساد زده ام؟ چرا هر کسی از فساد حرف می‌زند، او را محروم می‌کنند؟

خطیر درواکنش به این سوال که نمی‌تواند در فعالیت‌های فوتبالی حضور داشته باشد، عنوان کرد: من اصلا فعالیتی ندارم که من را محروم کنند. اصلا شما محروم هم می‌کنید، برای چه رسانه‌ای می‌کنید. این فدراسیون دست درازی در پرونده سازی برای افراد دارد. برای کسانی که مبارزه با فساد می‌کنند. امید روانخواه حرف از فساد می‌زند، محرومش می‌کنید. علی خطیر حرف از فساد می‌زند، محرومش می‌کنید. شما به کد اخلاقی خودتان هم تسلط ندارید.

حرف‌های بعدی خطیر انتقاد از فدراسیون و ماجرا‌های انتخاب داور دربی ۹۳ بود و اضافه کرد: این قضیه انتخاب داور دبی را ببینید. این فدراسیون عاجز است که حتی یک داور دربی را بدون دردسر انتخاب کند. شما هیچ توانایی‌ای ندارید. شما فوتبال ایران را به فلاکت رساندید. دست از سر این فوتبال بردارید. با این قرارداد ویلموتس فوتبال ایران را ورشکست کردید. اگر کرونا نبود و بازی‌های ملی برگزار می‌شد، معلوم نبود که چه بلایی سر فوتبال ما می‌آمد. چرا نمی‌روید شما؟ چه کار باید بکنید که استعفا بدهید. استعفا بدهید اگر بد بودید که بهتر بیاید و اگر خوب باشید هم که همه می‌فهمند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=159660

ثبت نظر

-