تقسیم سود شرکت های در سال مالی ۹۸

  • کد خبر : 158761
  • 02 شهریور 1399 - 8:55
تقسیم سود شرکت های در سال مالی ۹۸

در مجامع برگزار شده شرکت‌های سهامی، فعالان بازار به طور متوسط شاهد تقسیم سود ۵۸ درصدی بوده اند. در مجموع سال ۹۸،شرکت های برگزار کننده مجمع معادل ۱۴۹ میلیون و ۳۰۶ هزار میلیارد تومان سود ساختند که ۸۶ میلیون و ۵۰۷ هزار میلیارد تومان (معادل ۵۸ درصد) آن را میان سهامداران خود تقسیم کردند.

تقسیم سود سهام ۶۷ درصدی در زیر گروه معدنی ها

اکثر شرکت‌های زیرمجموعه گروه استخراج کانه‌های فلزی به‌طور میانگین تقسیم سود ۶۷ درصدی در کارنامه سال ۹۸ خود ثبت کردند. بیشترین سهم با بیش از ۸۰ درصد تقسیم سود نقدی، به دو شرکت معادن بافق و توسعه معادن و فلزات رسید. به این ترتیب «کبافق»، ۷۰ تومان از ۸۰ تومان سود محقق‌شده در سال ۹۸ را میان سهامداران خود تقسیم کرد. «ومعادن» نیز در حالی طی سال مالی منتهی به اسفند ۹۸، به میزان ۶/ ۶۹ تومان سود محقق کرده بود که در مجمع سالانه خود ۶۰ تومان سود تقسیم کرد.

تقسیم سود سهام ۸۲ درصدی در پتروشیمی ها

 ۲۶ شرکت زیرمجموعه گروه محصولات شیمیایی در مجمع رفتند به طور میانگین سود ۸۲ درصدی تقسیم کردند. بیشترین درصد تقسیم سود در میان پتروشیمی‌ها نیز به تقسیم سود ۱۵۷ درصدی کربن ایران اختصاص داشت.

بنا بر اظهارات مدیرعامل کربن ایران، این شرکت در سال مالی ۹۸ موفق شد به افزایش ۲۰ درصدی فروش به میزان ۳۲ میلیارد تومان نسبت به فروش ۲۷ میلیارد تومانی دوره مشابه سال گذشته دست یابد. پس از آن نیز «جم‌پیلن» با تقسیم سود حدود ۱۰۰ درصدی، در رده‌ بعدی بیشترین درصد تقسیم سود در گروه محصولات شیمیایی قرار گرفت.

تقسیم سود سهام ۳۰ درصدی در فلزات اساسی

سهامداران گروه فلزات اساسی مجامع سال مالی گذشته این شرکت‌ها را با تقسیم سود (میانگین گروه) ۳۰ درصدی ترک کردند. بررسی ۲۸ مجمع عادی سالانه تشکیل شده در میان نمادهای زیرمجموعه گروه فلزات اساسی نشان می‌دهد شرکت مس شهید باهنر با نماد «فباهنر» با تقسیم سود ۹۵ درصدی، بیشترین سود تقسیمی در این گروه را به خود اختصاص داد. در مقابل اما سه شرکت فلزی نیز سهامداران خود را بدون تقسیم سود راهی منزل کردند.

تقسیم سود سهام ۵۰ درصدی خودروسازان

 بررسی ۲۳ شرکت زیرمجموعه گروه خودرو و ساخت قطعات که در سال جاری به مجمع رفتند، نشان می‌دهد به‌طور میانگین ۵۰ درصد سود میان سهامداران این گروه تقسیم شده است. در میان شرکت‌های این گروه، ۹ شرکت مجامع خود را بدون تقسیم سود برگزار کردند و تنها چهار شرکت خودرویی، تقسیم سود بالای ۵۰ درصد در کارنامه خود ثبت کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=158761

ثبت نظر

-