طلا همچنان مردد و بلاتکلیف

  • کد خبر : 158651
  • 02 شهریور 1399 - 5:46
طلا همچنان مردد و بلاتکلیف

تحلیل گران می گویند:با توجه به اینکه قیمت اونس با مقاومت جدی در حدود ۲ هزار دلار در هر اونس روبرو شد، بازار به یک خیابان دو طرفه تبدیل شده است و پیش‌بینی‌های صعودی یا نزولی به‌اندازه انتخاب شیر یا خط بر روی سکه اعتبار دارند. 

نگاه ۵ تحلیل‌گر به آینده قیمت طلا

 اوله هانسن، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت که در کوتاه مدت، قیمت اونس توسط دلار ایالات متحده دیکته می‌شود که در حال حاضر در سطوح بی‌سابقه‌ای پایین آمده و ممکن است شاخص دلار با اصلاح مثبت همراه شود که در این صورت قیمت طلا رو به کاهش خواهد رفت.

با این حال هانسن مانند تحلیلگران دیگر روند بلند مدت طلا را مثبت می‌بینید. به گفته او قیمت طلا همچنان به خوبی پشتیبانی خواهد شد زیرا “هنوز ابرهای تاریک زیادی بر روی اقتصاد جهانی سرگردانند.”

افشین نبوی رئیس بخش تجارت ام کی اس سوئیس می‌گوید من رای به افزایش اونس می‌دهم چراکه به‌نظر می‌رسد اونس حدود ۱۹۲۰ دلار حمایت شود. وی افزود که زمینه اصلی طلا تغییر نکرده است و روند کلی به سمت بالا به‌نطر می‌رسد. 

یوجین واینبرگ رئیس تحقیقات کالا در کامرزبنک گفت که او هم بر این نظر است که اونس در حدود قیمت ۱۹۰۰ دلار حمایت می‌شود و افراد بسیاری در حاشیه آماده سرمایه‌گذاری در طلا هستند. 

لوکمان اوتونوگا تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در اف‌ایکس‌تی‌ام، گفت که او روند کوتاه‌مدت اونس را نزولی می‌بیند و با این که نبرد ادامه دارد آهن‌های پربها در این هفته خود را به دلار باختند. به گفته او همه نگاه‌ها به سطح ۱۹۰۰ دلار خواهد بود اگر اونس از این حد فرو ریزد قیمت طلا روندی نزولی پیش‌خواهد.

آدریان دی رئیس و مدیر اجرایی یک شرکت مدیریت دارایی تنها صدای ممتنع نظرسنجی این هفته کیتکو بود. او گفت که طلا همچنان نیاز به اصلاح قیمت دارد  اما در بازار همچنان شاهد تقاضای بی سابقه‌ای جهت خرید طلا هستیم. 

شاخص‌های تاثیرگذار بر قیمت طلا

گرچه آمار بیکاری بالا است و آمار بیکاری تازه اعلام شده بالاتر رفته، خبر مثبت اقتصادی هفته گذشته پایین رفتن آمار تجمیعی بیکاری‌ از ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار به ۱۴ میلیون و ۴۸۸ هزار نفر رسیده  است. این آمار به این معنی است با اینکه افراد بیشتری این ماه نسبت به ماه گذشته از کار بیکار شدند،اما در مقابل افراد بیشتری هم در کل به کار بازگشته اند. این شاخص به همراه افزایش دلار ‌می تواند باعث سقوط قیمت اونس طلا شود. در نهایت مهم‌ترین شاخصی که هفته آینده منتشر خواهد شد و توسط تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بررسی خواهد شد تولید ناخالص ملی فصل دوم آمریکا خواهد بود. اگر آمار این بخش منفی باشد خبر خوبی برای طلا است اما عملکرد این شاخص در جهت بهبود ناقوس سقوط را برای طلا به صدا در می آورد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=158651

ثبت نظر

-