نسخه ایرانی ۳ دفاع هم می‌تواند موفق باشد

  • کد خبر : 158625
  • 02 شهریور 1399 - 4:34
نسخه ایرانی ۳ دفاع هم می‌تواند موفق باشد

به گزارش نیوز، نساجی در بازی پایانی با شهرخودرو در حالی که ۱۰ بازیکن از نیم‌فصل دوم را در اختیار نداشت؛ (محمد عباس زاده، احسان قهاری، رضا دهقانی، علی شجاعی، مهرداد کفشگری، سعید کریمی، نوید عاشوری، حامد شیری، مجتبی ممشلی و حامد بحیرایی) به میدان رفت و به روند شکست‌ناپذیری خود در دوران محمود فکری ادامه داد. حالا نساجی تنها تیمی است که در دوران پساکرونا باخت نداشته؛ ۹ کلین‌شیت در نیم‌فصل دوم موجب شد رکورد کلین‌شیت در نیم‌فصل دوم در اختیار این تیم قرار بگیرد. در غیاب این همه بازیکن، محمود فکری به جای گله کردن و دست گذاشتن روی نداشته‌ها، به سه بازیکن جوان در دیدار با شهرخودرو میدان داد. سه جوانی که پیش‌تر در لیگ برتر بازی نکرده بودند. قربانی، جوادیان و امیرخانی. این یک درس خوب از سوی یک مربی ایرانی است. محمود فکری در این باره گفته بود بازیکنانی که روی نیمکت تیم می‌نشینند، جزو بازیکنان تیم هستند و باید به آن‌ها میدان داد و بهای جوانگرایی و میدان دادن به این بازیکنان را باید سرمربی بپذیرد که من این مسئولیت را قبول می‌کنم.
حضور محمود فکری در نساجی و موفقیت‌های او در این تیم درس‌های خوب دیگری هم به فوتبال باشگاهی داد؛ شاید مربیان دیگری هم در دسته اول باشند که توانمندی محمود فکری را داشته باشند و برای پیدا کردن این‌ها باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر باید اعتماد کنند. فکری در حالی این نتایج خوب با نساجی را کسب کرده که اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. تشکر او از تیر دروازه در بازی با سپاهان و تشکر از قاسم حدادی‌فر در بازی با ذوب‌آهن که در یک صحنه توپ را به بیرون زد، در حالی که یکی از بازیکنان نساجی نقش بر زمین شده بود و ذوب‌آهن در حمله بود، نشان می‌دهد محمود فکری از آن دسته مربیانی است که نه تنها قدرت حریفان و کار‌های خوب آن‌ها را می‌بیند، بلکه به آن‌ها اشاره می‌کند تا نقطه ضعف تیم خویش را ببیند و آن را برطرف کند.
اما بزرگ‌ترین دستاورد محمود فکری در ۱۰ هفته اخیر بازی با ۳ دفاع روی یک خط در دو هفته پایانی بود؛ به دنبال پارگی رباط مجتبی ممشلی دفاع چپ نساجی در بازی با سپاهان، تیم مازنی در دیدار با ذوب‌آهن و شهرخودرو با سه دفاع روی یک خط بازی کرد؛ واقعیت این است که کمتر تیمی در بازی‌های لیگ برتر بازی با این شیوه را به نمایش می‌گذارد، چون تیم‌ها هراس دارند فضا‌های کناری را به حریف بدهند. البته ابتدای فصل استراماچونی با امتیازاتی که از دست داد، به خوبی این سیستم را در استقلال پیاده کرد و حتی تبدیل به تیم مدعی قهرمانی شد. محمود فکری با اجرای این تصمیم نشان داد در مربیگری شهامت و جسارت اجرای ایده‌های جدید را دارد. حالا می‌توانیم بگوییم کاش او زودتر وارد عرصه مربیگری لیگ برتر می‌شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=158625

ثبت نظر

-