خداحافظی با یک لیگ جذاب و پرماجرا

  • کد خبر : 157812
  • 01 شهریور 1399 - 13:56
خداحافظی با یک لیگ جذاب و پرماجرا

نیوز/ محمدرضا شکوهی؛ هفته سی‌ام و پایانی لیگ نوزدهم در حالی با برگزاری هشت بازی همزمان به پایان رسید که تا قبل از برگزاری بازی‌های این هفته نه هنوز سهمیه تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان برای فصل آینده به‌طور کامل مشخص شده بود و نه در انتهای جدول نام دومین و آخرین تیم سقوط‌کننده به همراه شاهین شهرداری بوشهر مشخص بود. با این توضیح ما نیز مثل هر هفته به بررسی نکات بازی‌های این هفته می‌پردازیم… 

پرگل‌ترین بازی هفته
در اتفاقی جالب توجه عنوان پرگل‌ترین بازی هفته به ۲ بازی به‌طور مشترک رسید؛ ۲ بازی که هر کدام از آن‌ها ۵ گل (و البته با ۲ نتیجه متفاوت) در دل خود داشت. در بازی نخست استقلال تهران در حالی که ابتدا یک- صفر از شاهین شهرداری بوشهر عقب افتاده بود توانست ۴ بار گلزنی کند تا در نهایت با نتیجه ۴- یک به پیروزی برسد و سپس در دومین دیدار این آیتم هم گل‌گهر سیرجان ۳-۲ ذوب‌آهن اصفهان را از پیش‌رو برداشت تا این دو بازی با ۵ گل رد و بدل شده عنوان پرگل‌ترین مسابقات هفته سی‌ام را به خود اختصاص دهند.

کم‌گل‌ترین دیدار هفته
مثل همیشه کم‌گل‌ترین دیدار هفته تساوی بدون گل و نتیجه صفر- صفر بود که خوشبختانه در هفته پایانی تنها در یک بازی شاهد آن بودیم؛ دیداری که طی آن دو تیم شهرخودرو مشهد و نساجی مازندران که نه انگیزه‌ای برای صعود و نه دغدغه‌ای بابت سقوط داشتند به آن رضایت دادند تا عنوان کم‌گل‌ترین بازی هفته به این بازی برسد.

میزبانان کاملاً موفق هفته
در این هفته از ۸ تیم میزبان دقیقاً نیمی از آن‌ها یعنی ۴ تیم پرسپولیس تهران، نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان با توجه به برد‌هایی که به ترتیب مقابل سایپای تهران، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز به دست آوردند هر سه امتیاز کامل این بازی‌های خانگی را به حساب خود واریز کردند.

مهمانان کامیاب هفته
در این هفته ۲ تیم از ۸ تیمی که به‌عنوان مهمان در مسابقات خود حاضر شدند، توانستند با امتیاز کامل و دست پر به شهر خود بازگردند. این دو تیم استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان بودند که با برد‌های پرگل ۴- یک و ۳-۲ به ترتیب بر شاهین شهرداری بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان غلبه کردند و توانستند با سه امتیاز کامل به خانه برگردند.

تقسیم امتیازات هفته
نیاز مبرمی که بیشتر تیم‌ها برای پیروزی در هفته آخر داشتند باعث شد از ۸ دیداری که در این هفته برگزار شد، دو دیدار با تقسیم امتیازات و تساوی به پایان برسد. در این دو دیدار شهرخودرو مشهد مقابل نساجی مازندران به تساوی صفر- صفر رسید و سپاهان هم در اصفهان با نتیجه یک- یک برابر پیکان متوقف شد.

قاطع‌ترین برد هفته
قاطع‌ترین برد هفته در بوشهر شکل گرفت و طی آن استقلال با نتیجه ۴ بر یک مقابل شاهین شهرداری پیروز شد. نتیجه‌ای که نایب‌قهرمانی استقلال در لیگ نوزدهم را قطعی کرد.

خفیف‌ترین برد هفته
خفیف‌ترین برد هفته با اختلاف یک گل و با ۲ نتیجه متفاوت رقم خورد که در اولی باید به نتیجه یک- صفر اشاره کنیم که در ۳ بازی تکرار شد و طی آن ۳ تیم نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان توانستند به ترتیب پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز را شکست دهند و در دومین آیتم هم باید به برد ۳-۲ گل‌گهر سیرجان مقابل ذوب‌آهن که با اختلاف یک گل رقم خورد اشاره کنیم.

پرتکرار‌ترین نتیجه هفته
پرتکرار‌ترین نتیجه هفته نتیجه یک بر صفر بود که در ۳ دیدار تکرار شد و البته در آیتم‌های قبل به آن اشاره شد.

تیم‌های ناکام در گلزنی هفته
با اینکه هفته نسبتاً پرگلی را پشت‌سر گذاشتیم، اما در این هفته تعداد تیم‌های ناکام در گلزنی زیاد بود و از ۱۶ تیم حاضر در لیگ ۶ تیم شهرخودرو مشهد، پارس جنوبی جم، نساجی مازندران، تراکتور تبریز، سایپا تهران و صنعت نفت آبادان نتوانستند در گلزنی موفق عمل کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=157812

ثبت نظر

-