زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰هزار تومانی مشخص شود

  • کد خبر : 157718
  • 01 شهریور 1399 - 12:25
زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰هزار تومانی مشخص شود
به گزارش نیوز،

درحالی به شهریورماه رسیدیم که هنوز بحث حق مسکن کارگران برای اجرا ابلاغ نشده است.

اخبار اقتصادی- مصوبه ۱۷ خرداد ماه شورای عالی کار درباره افزایش حق مسکن کارگران در ۲۹ مرداد ماه به تصویب هیأت دولت رسید. اما هنوز این مصوبه از سوی دولت ابلاغ نشده است و همین مسئله باعث شده است که حتی معاون روابط کار وزارت کار هم از زمان اجرای مصوبه ابراز بی اطلاعی می کند.

 حاتم شاکرمی, معاون روابط کار وزارت کار درباره زمان مصوبه افزایش حق مسکن گفت: هنوز مصوبه دولت را دریافت نکرده‌ام. به‌صورت متوسط میانگین دریافتی کارگران ۱۰درصد افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در نامه وزیرکار که تیرماه به جهانگیری معاون اول ارسال شد زمان اجرای مصوبه تیرماه اعلام شده بود, کارگران نگران این هستند که دولت زمان اجرای مصوبه را از تیرماه اعلام کند و برای ۴ماه اول سال مصوبه افزایش حق مسکن قابلیت اجرایی نداشته باشد.

محمد رضا تاجیک, نماینده کارگران در شورای عالی کار می گوید: مصوبه حق مسکن کارگران در حالی در شورای عالی کار به تصویب رسید که نمایندگان کارگران انتظار دارند این مصوبه از ابتدای سال اجرایی شود.  در تهران، گرانی اجاره خانه منجر به گسترش موج حاشیه نشینی شده است و امروزه کارگران در شهرک‌های اقماری و حاشیه‌های تهران زندگی می‌کنند. 

وی معتقد است: ۲۰۰ هزار تومان افزایش حق مسکن عادلانه نیست؛ این افزایش ۲۰۰ هزار تومانی آرمان و خواسته مطلوب ما نیست؛ ما فقط به قصد همکاری و تعامل و برای اینکه باری هرچند کوچک از دوش کارگران برداشته شود، حاضر به قبول آن شدیم وگرنه روند افزایش دستمزد ۹۹ هرگز مطلوب ما نمایندگان کارگری نبوده است کما اینکه حاضر به امضای مصوبه دستمزد در فروردین ماه نشدیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=157718

ثبت نظر

-