قیمت نفت افزایش می یابد؟/کاهش جهانی عرضه

  • کد خبر : 157219
  • 31 مرداد 1399 - 23:14
قیمت نفت افزایش می یابد؟/کاهش جهانی عرضه

قیمت نفت افزایش می یابد؟/کاهش جهانی عرضه

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: اسپوتنیک در گزارشی نوشته اس،  الکساندر نواک، ‌وزیر انرژی روسیه، طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری روسیه ۲۴ گفت: در ماه جولای ما شاهد آن هستیم که عرضه نفت یک  میلیون بشکه کمتر از تقاضا بوده است. این بدان معناست که ما وارد دوره کاهش مازاد عرضه و ذخایر انبار شده نفت شده‌ایم.

وی همچنین گفت که در ماه جولای روسیه به ۹۷ درصد از تعهد خود در قبال توافق اوپک پلاس، پایبند بوده و در ماه آگوست هم به صد در صد تعهد خود عمل کرده است.

نواک تصریح کرد: ما در سطح بالایی از عمل به تعهد خود در قبال توافق قرار داریم. در جولای ما به ۹۷ درصد توافق عمل کرده‌ایم و این برای ما سطح بسیار بالایی است. در ماه آگوست هم میزان عمل به تعهدات خود را به صد در صد افزایش داده‌ایم.

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه امروز ما در حال عمل به تمام تعهد خود برای ماه آگوست در قبال توافق اوپک پلاس هستیم، ادامه داد: از مجموع ۹.۷ میلیون بشکه روزانه نفت که بر اساس توافق اوپک پلاس باید از عرضه به بازار جهانی در ماه جولای کاهش یابد ۹.۴ میلیون بشکه در روز محقق شده است. این یک حجم قابل توجه و بی‌سابقه از کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به شمار می‌رود که تاکنون سابقه نداشته است.

نواک گفت: تعهدات در قبال توافق اوپک پلاس داوطلبانه بوده، اما همه متوجه هستند که کار گروهی زمانی انجام می‌شود که تمام کشورها به تعهدات خود پایبند باشند.

اخیرا اوپک اعلام کرده است که دور بعدی نشست وزرای کشورهای اوپک پلاس در روز ۱۷ سپتامبر انجام خواهد شد و نشست کمیته مشترک فنی هم یک روز زودتر انجام می‌شود.


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=157219

ثبت نظر

-