قاتلان امام حسین(ع) را بشناسید

  • کد خبر : 157027
  • 31 مرداد 1399 - 18:49
قاتلان امام حسین(ع) را بشناسید

به گزارش ، مراسم عزاداری شب اول محرم در هیأت ریحانهالحسین(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته پنجشنبه ۳۰ مردادماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم طی سخنراانی با موضوع «تراز دین‌داری» اظهارداشت: یکی از عوامل شهادت سیدالشهدا(ع) دین‌داری در برابر دین‌داری حقیقی بود، آن‌ها تصور می‌کردند، دین‌دار هستند. اصلا با شعار دین سراغ سیدالشهدا آمدند و حتی کیفرخواست ایشان نیز دینی بود یعنی ایشان چند جرم دینی از نظر جامعه آن زمان انجام داده بودند.

وی با اشاره به اینکه جنایاتی که دین‌داران انجام می‌دهند جز با انگیزه دینی رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: ابن زیاد زمانی که به عمر سعد نامه نوشت، گفت: تعلل در قتل حسین بن علی(ع) نکن و بعد از کشتنش اسب برسینه و پشت او بتازان زیرا بر پدر امت خیانت کرده و از راه حق و عدالت دور شده است. دین داری در آن زمان به جایی رسیده بود که یزید پدر مردم شده بود و سیدالشهدا عاق می‌شود.

کاشانی گفت: یک لعاب صد درصد دین‌داری مقابل سیدالشهدا قرار گرفت که به جای رستگاری اوج شقاوت بود. عبدالله بن عمر نزد سیدالشهدا آمد و از ایشان سوال کرد چه می‌خواهید انجام دهید؟ ایشان توضیحاتی دادند، عبدالله بن عباس بعد از سخنان سیدالشهدا اعلام کرد اگر دستور دهید جان خود را هم می‌دهم تا این حرف را زد عبدالله بن عمر گفت: نه از این حرف‌ها نزن عبدالله، آقا اینجا مدینه حرم پیامبر(ص) است، کجا می‌خواهید بروید؟ نماز اینجا می‌دانید چقدر ارزش دارد؟ با ادبیات دین‌داری و عافیت‌طلبانه با حضرت سخن گفت. سیدالشهدا(ع) فرمودند: اُف بر این کلام تو تا آسمان و زمین برپاست. این چه دین‌داری است که داری!

این سخنران مذهبی افزود: یکی از مشکلات ما در تراز دین، این است که اولویت‌ها را از دین نمی‌گیرد و خود نظر می‌دهد. سیدالشهدا به سمت کربلا حرکت می‌کردند، عُبادی که در مسجد کوفه در حال نماز خواندن بودند، به حضرت گفتند: شما چند گناه کردید، یکی اینکه وحدت را شکستید. وحدت مهم است اما وحدت حول یزید باید داشته باشیم؟

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما هم امروز آیه خوانده می‌شود و راه غلط می‌روند، تصریح کرد: در برابر تقدس سیدالشهدا هیچ چیزی جز دین نمی‌توانست بایستد و با او درگیر شود. چگونه می‌شد، عده‌ای را آورد تا در برابر سیدالشهدا شمشیر بکشند جز اینکه کاری کنیم تا آنچه مردم درباره یزید باید تصور می‌کردند در خصوص امام حسین(ع) بگویند. برای این امر، منبرها تشکیل دادند و پروپاگاندای رسانه‌ای به راه انداختند تا دین تغییر کند.

کاشانی تصریح کرد: گاهی انسان به چیزی معتقد می‌شود، کاری را اولویت می‌دهد، مفهومی برایش پررنگ می‌شود اما دینی نیست. مردم شام کینه بسیاری از ناموس سیدالشهدا داشتند. هر آدم گبر و بی‌دینی تحمل ندارد دربرابرش به دختر بچه‌ای جسارت شود و به او ضربه‌ای بزنند. این اتفاق به جز لعاب دین امکان ندارد. کجای دنیا سراغ دارید که به یک شیرخوار جسارت شود و بعد افتخار و هلهله کنند، این جز با لعاب دین رخ نمی‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=157027

ثبت نظر

-