بعضی بازیکنان سپاهان درکی از بزرگی تیم ندارند

  • کد خبر : 156809
  • 31 مرداد 1399 - 14:48
بعضی بازیکنان سپاهان درکی از بزرگی تیم ندارند

بعضی بازیکنان سپاهان درکی از بزرگی تیم ندارندبه گزارش نیوز، قاسم زاغی‌نژاد در خصوص پایان کار سپاهان در لیگ نوزدهم با رتبه پنجم اظهار داشت: متاسفانه نباید کار به اینجا کشیده می‌شد. یک سال وحشتناک و کابوس‌وار را پشت سر گذاشتیم که واقعا بدترین سال فوتبالی سپاهان بود. در نهایت شایستگی متاسفانه امتیازات بسیار حساسی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: درکی که بازیکنان باید از جایی که در آن بازی می‌کنند داشته باشند، اتفاق نیفتاد. بازیکنی که به تیم بزرگ سپاهان می‌آید باید درک کند؛ اگر آن بزرگی‌ها را نداشته باشد کار به بن بست می‌خورد و متاسفانه امسال این مشکل به وجود آمد. در خیلی از بازی‌ها کیفیت لازم را داشتیم، اما در نتیجه‌گیری خیلی بد عمل کردیم. شایستگی این را داشتیم که در رتبه اول یا دوم باشیم، اما فرصت سوزی شد.

مربی تیم سپاهان با اشاره به مصدومیت بازیکنانی مانند گولسیانی و پورقاز عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان کلیدی را از دست دادیم. روی دو مدافع وسط تیم خیلی حساب کرده بودیم، اما آن‌ها مصدوم شدند و مشکلات ما از همین جا شروع شد. حریفان از حداقل فرصت‌هایی که روی دروازه ما به دست می‌آوردند به گل می‌رسیدند و ما هم از فرصت‌های زیادی که در هر بازی به دست می‌آوردیم استفاده نکردیم و کارمان به روز آخر کشیده شد.

وی تصریح کرد: در همین بازی با پیکان دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم و نتوانستیم به حداقل اتفاقی که می‌شد برای سپاهان رقم بخورد یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسیم. با نتیجه‌ای که دیشب رقم خورد، امکان دارد تغییراتی در مدیریت باشگاه به وجود بیاید و مدیران تصمیمات جدیدی بگیرند. با این حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست و مسئولان باشگاه باید در مورد آینده سپاهان تصمیم بگیرند.

زاغی‌نژاد در مورد ناراحتی هواداران سپاهان عنوان کرد: امسال هوادار ما واقعا اذیت شد. مسئولان باید فکر اساسی کنند و در انتخاب‌های بعدیشان اشتباه نکنند که مشکلات بیشتر شود. دیشب یک شهر واقعا عزادار بود و آن‌ها باید با تصمیم‌های درست برای آینده سپاهان فکری اساسی کنند.

مربی سپاهان در مورد ادامه همکاری با این تیم گفت: این مسئله به تصمیم مسئولان باشگاه بر می‌گردد. من مطیع باشگاه هستم و به هر تصمیمی که بگیرند احترام می‌گذارم. به عنوان مربی تمام تلاش و توانم را گذاشتم تا به تیم کمک کنم. می‌توانستیم امسال قهرمان شویم. بخشی از عدم موفقیت ما به نبود شانس بر می‌گردد و بخشی از آن به بازیکنان، بعضی از بازیکنان نتوانستند درک کنند که در تیم بزرگی به نام سپاهان بازی می‌کنند.

وی با اشاره جایگاه سپاهان تصریح کرد: سپاهان طی ادوار گذشته در فوتبال ایران و آسیا بزرگی کرده است. متاسفانه این تفکر، دیدگاه و درک وجود نداشت. متاسفانه بعضی از بازیکنان آمادگی ذهنی و روانی لازم را برای بازی در تیم بزرگ سپاهان نداشتند. ضمن اینکه ما امسال از داوری هم خیلی آسیب دیدیم. اما بیشتر از اشتباهات داوری، اشتباهات خودمان در زدن ضربه‌های نهایی و عدم استفاده از موقعیت‌ها موثر بود.

زاغی‌نژاد در مورد اینکه با قانون جدید سازمان لیگ مبنی بر منع جذب مربی خارجی، نام محرم نویدکیا برای سرمربیگری سپاهان پررنگ‌تر شده، گفت: او بازیکن بزگی بوده، در مدیریت تیم توانمندی زیادی دارد و و از نظر شخصیتی هم بسیار قابل احترام است. نویدکیا می‌تواند یک گزینه خوب برای سپاهان باشد. سپاهان باید اتاق فکری با آدم‌های توانمند داشته باشد و تصمیمات درست بگیرند. انتخاب آینده بسیار مهم است و انتخاب احساسی نمی‌تواند به تیم کمک کند.

وی در مورد بررسی گزینه‌های مختلف سرمربیگری توسط مدیران سپاهان عنوان کرد: با اتفاقاتی که افتاد من محرم نویدکیا را شایسته‌تر از دیگران می‌بینم. او می‌تواند به تیم کمک کند. اتاق فکر سپاهان باید نگاهی حساس داشته باشد تا اتفاقی نیفتد که دوباره بنشینیم و افسوس بخوریم. می‌دانم مدیران باشگاه مدتی است که در حال فکر کردن روی گزینه‌ها هستند، اما اطلاعی ندارم که چه گزینه‌هایی نزدیک هستند.

مربی سپاهان در مورد حضور در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: زمان امیرقلعه‌نویی هم تیم ما با کیفیت بود، اما فرصت سوزی‌ها باعث شد اتفاقات خوبی برایمان رقم نخورد. این تیم از نظر روحی و روانی مشکل دارد و باید این مشکل زودتر حل شود در غیر این صورت این نتایج به لیگ قهرمانان آسیا هم می‌شود. یک مربی کاربلد باید فاکتور‌های زیادی داشته باشد، اما دو فاکتور روانشناسی و مدیریت خیلی مهم هستند.

وی ادامه داد: انتخاب سرمربی باید طوری باشد این دو مورد در تیم به خوبی تقویت شود. باید در بحث روانی کارشود تا بازیکنان از فشار به وجود آمده خارج شوند و این اتفاق به نتیجه‌گیری در لیگ قهرمانان آسیا کمک می‌کند. من به عنوان کسی که همیشه در کنار سپاهان بوده، قلبش برای این تیم می‌تپد و منافع سپاهان را به منافع خودش ترجیح می‌دهد می‌گویم؛ امیدوارم اتاق فکر باشگاه از کارشناسان و پیشکسوتان کاربلد کمک بگیرد و اجازه ندهد نتایج ضعیف لیگ به آسیا هم کشیده شود.

زاغی‌نژاد با اشاره به لزوم تقویت سپاهان برای بازی‌های قاره‌ای گفت: ما ابزار‌های لازم را در تیم داریم، اما باید برای ترمیم بعضی از پست‌ها فکری اساسی شود تا بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا جلوی اتفاقات بد را بگیریم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156809

برچسب ها

ثبت نظر

-