اصلاً در تلویزیون نگویید پرونده را باخته‌ایم

  • کد خبر : 156696
  • 31 مرداد 1399 - 13:00
اصلاً در تلویزیون نگویید پرونده را باخته‌ایم

به گزارش نیوز، فوتبال ایران و بهتر است بگوییم کل جامعه ورزش ما از اواسط هفته بابت رأی صادر شده توسط فدراسیون جهانی فوتبال پیرامون پرونده شکایت مارک ویلموتس شوکه شده است. پرداخت چیزی حدود ۱۷۹ میلیارد تومان اصلاً مسئله‌ای نیست که بتوان به آسانی از کنارش عبور کرد. البته تنها شانس ما در حال حاضر این است که امکان تجدید نظر در رأی صادره وجود دارد و همچنان می‌توانیم امیدوار باشیم که در دادگاه عالی ورزش شرایط به گونه دیگری رقم بخورد. در همین خصوص ظهر دیروز خبر بسیار مهمی به دست ما رسید که امیدواریم صحت داشته باشد و در نهایت موجب کاهش خسارت شود.
تماس وکلای سوئیسی
برخی کارشناسان معتقدند یکی از عوامل شکست ما در دادگاه اولیه ویلموتس، عدم انتخاب وکیل مناسب و دفاع نه چندان مطلوب بوده است. وکیل خارجی انتخاب شده توسط فدراسیون فوتبال برای این پرونده، قبلاً در چند پرونده مشابه دیگر بازنده شده بود و در نهایت هم روز دوشنبه پس از صدور رأی توسط فیفا، حکم عزل او از طرف فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد، اما افسوس که دیگر کار از کار گذشته بود. در همین خصوص، اما شنیدیم دو وکیل مطرح سوئیسی که طی سالیان اخیر پرونده‌های فوتبالی فراوانی را در فیفا داشته‌اند، طی روز‌های گذشته با برخی از مقامات فوتبال ایران تماس گرفته و به آن‌ها تأکید کرده‌اند تحت هیچ شرایطی خودشان را بازنده تلقی نکنند، چون پرونده ویلموتس همچنان حسابی جای کار دارد و می‌توان شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد. از قرار معلوم، این وکلا گفته‌اند اگر لایحه دفاعیه مناسبی تهیه و به خوبی از حق فدراسیون فوتبال دفاع شود، شانس پیروزی طرف ایرانی در دادگاه CAS به مراتب بالاتر از ۵۰ درصد خواهد بود.
توطئه در فیفا
این‌طور که وکلای سوئیسی مورد نظر در گفتگو‌های خودشان با مقامات فوتبال ایران مطرح کرده‌اند، بررسی این پرونده با توجه به ابعاد آن حتماً باید با استفاده از سه قاضی مجرب صورت می‌گرفت، اما کمیته انضباطی فیفا در اقدامی عجیب، تمام کار را فقط و فقط به یک قاضی سپرد. حرکتی که از نظر این وکلا نه تنها اشتباه است بلکه از آن بوی توطئه علیه فوتبال ایران به مشام می‌رسد و در لایحه دفاعیه جدید باید به طور جدی روی آن مانور شود.
حرف از شکست نزنید
یکی دیگر از مواردی که ظاهراً مشاوران حقوقی مرتب روی آن تأکید می‌کنند، حرف نزدن در رابطه با شکست و اعتراف زودهنگام به ناکامی در این پرونده است. برخی حقوقدانان معتقدند وکلای سرمربی اسبق تیم ملی مصاحبه‌های تلویزیونی تمام مسئولان مرتبط با این پرونده را ضبط کرده و ترجمه آن‌ها را در اختیار دادگاه می‌گذارند بنابراین اعلام شکست زودهنگام در این پرونده عملاً برگ‌های برنده‌ای را در اختیار طرف مقابل قرار می‌دهد به همین خاطر تحت هیچ شرایطی نباید تا پس از صدور رأی دادگاه عالی ورزش در تلویزیون حرف از ناکامی در آن زد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156696

ثبت نظر

-