زیان ۵ هزار تومانی مرغداران در فروش تخم مرغ

  • کد خبر : 156574
  • 31 مرداد 1399 - 9:56
زیان ۵ هزار تومانی مرغداران در فروش تخم مرغ
به گزارش نیوز،

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی– او قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان ۵ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب زیان ۵ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، صنعت مرغداری دچار بحران جدی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار از کمبود نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون کنجاله سویا با نرخ ۹ هزار تومان در بازار موجود نیست که این امر بیانگر اختلاف چند برابری نهاده با نرخ مصوب است.

او ادامه داد: هم اکنون نهاده در بنادر موجود است و تنها به سبب نبود ارز، مسئولان وعده‌های مختلف می‌دهند، در حالی که نبود کنجاله سویا منجر به کاهش تولید روزانه تخم مرغ شده است.

نبی پور با اظهار نگرانی نسبت به آینده تولید تخم مرغ بیان کرد: با استمرار روند فعلی قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران مرغ‌های جوان خود را روانه کشتارگاه خواهند کرد که با این وجود در فصل پاییز در تامین تخم مرغ مورد نیاز دچار مشکل می‌شویم.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: با توجه به اخذ عوارض ۴ هزار تومانی صادرات تخم مرغ و هزینه بالای حمل و نقل، قیمت تخم مرغ در مرز از ۱۶ هزار تومان فراتر می‌رود که با این وجود امکان رقابت با ترکیه وجود ندارد، از این رو انتظار می‌رود که عوارض صادرات شناور باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156574

ثبت نظر

-