جلسه فدراسیون فوتبال با نمایندگان مجلس و اطلاعات

  • کد خبر : 155964
  • 30 مرداد 1399 - 18:25
جلسه فدراسیون فوتبال با نمایندگان مجلس و اطلاعات

به گزارش نیوز، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مراسم توسعه پیست اتومبیلرانی آزادی اظهار داشت: اتومبیلرانی و موتورسواری جایگاه بین‌المللی بسیار بالایی دارند و وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک از فدراسیون ایران حمایت خواهد کرد. فدراسیون اتومبیلرانی می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی موثر باشد و جلوی بسیاری از حوادث و مرگ‌های جاده‌ای را بگیرد و همچنین فدراسیون می‌تواند نقش موثری در نشاط اجتماعی و توسعه ورزش قهرمانی داشته باشد.

معاون وزیر ورزش در مورد قرارداد و پرونده مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: اتفاق تلخی افتاده و ما رای اولیه فدراسیون جهانی فوتبال را دریافت کرده‌ایم. ما در حال بررسی همه جوانب هستیم تا اگر قصور و تقصیری از جانب کسی اتفاق افتاده باشد به آن رسیدگی کنیم. ولی نیاز به فضای آرام و منطقی داریم. بعضاً صحبت‌های هیجانی در این مورد مطرح می‌شود که باید ارکان ورزش کشور را نیز در نظر گرفت.

علی‌نژاد تصریح کرد: ما فعلا در میانه راه هستیم. فدراسیون فوتبال جلسات مقدماتی با حقوقدان‌ها برگزار کرده و روز شنبه نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، مسئولان قضائی و سازمان بازرسی کل کشور به دعوت فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. ما باید از حقی که از ایران تضییع شده دفاع کنیم. توقع داریم که فدراسیون فوتبال هم از منافع ایران با تقویت تیم حقوقی خود دفاع کند.

وی افزود: مشخص است که در هر فدراسیون چه کسانی قراردادها را می‌بندند و امضا می‌کنند و فدراسیون‌های ورزشی از این جهت کاملاً استقلال دارند و وزارت ورزش نیز روی جزئیات هرگز ورود نخواهد کرد. در اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز مشخص است که انتخاب سرمربی بر طبق چه اصولی و طبق چه فرآیندی انجام خواهد شد.

علی‌نژاد در مورد اینکه آیا انتخاب ویلموتس به پیشنهاد وزیر ورزش بوده است، گفت: من در یک برنامه تلویزیونی نیز اعلام کردم که یک ارجاع اداری در این میان صورت گرفته و ما از این نوع ارجاع‌ها در وزارت ورزش بسیار زیاد داریم. اگر قرار بود که پشت پرده در این جریان وجود داشته باشد هرگز یک ارجاع اداری ساده صورت نمی‌گرفت، به هرحال حداقلی از عقلانیت در وزارت ورزش وجود دارد و صحبت از چنین مواردی درست نیست. مجدداً تصریح می‌کنم که به هیچ وجه پیشنهادی از وزارت ورزش به فدراسیون‌ها در مورد انتخاب سرمربی صورت نمی‌گیرد و موردی که از آن صحبت کردم پیشنهاد یک NGO از هلند بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=155964

ثبت نظر

-