تصمیم وزارت بهداشت تغییر نکرد/ عزاداری در فضای مسقف ممنوع اعلام شد

  • کد خبر : 155503
  • 30 مرداد 1399 - 10:36
تصمیم وزارت بهداشت تغییر نکرد/ عزاداری در فضای مسقف ممنوع اعلام شد

 

تصمیم وزارت بهداشت تغییر نکرد/ عزاداری در فضای مسقف ممنوع اعلام شد

به گزارش ، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: از روز ۴ مرداد ۹۹ که مصوبه پنجم جلسه سی‌ام ستاد ملی کرونا رسماً عزاداری در فضای سر بسته را با شرایطی مجاز دانسته بود، تا ۱۶ مرداد ۹۹ که دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ابلاغ شد، برگزاری مراسم در فضای سربسته با رعایت شرایطی مجاز بود. تا اینکه ۲۵ مرداد ۹۹ یعنی پنج روز مانده به شروع مراسم عزاداری، تبصره‌ای بر ممنوعیت عزاداری در فضای سربسته تصریح کرد و ۲۸ مرداد، مسئولین وزارت محترم بهداشت در مصاحبه‌های صریح، عزاداری را مطلقاً در فضای بسته ممنوع اعلام کردند.

تصمیمی که علی‌رغم نظرات قبلی مسئولین وزارت بهداشت است

وی افزود: این درحالی است که همواره براساس نظر کارشناسی اعلام شده وزارت بهداشت در جلسه وعاظ و مداحان برجسته، همه حاضران در جلسه مذکور، فضای مسقف بالای ۶ متر با تهویه هوا را نزدیک به فضای باز می‌دانستند، تا اینکه در جلسه مورخ ۲۹ مرداد علی‌رغم توضیحات مفصل سازمان تبلیغات، فضای مسقف مذکور هم شامل ممنوعیت شد.

هزینه‌های گزاف مالی و روحی یک تصمیم برای هیأتی‌ها

جلالی گفت: این تصمیم برای هیأت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در این ظرف زمانی، هزینه‌های گزاف مالی و روحی دارد و به نهاد مقدس هیأت‌ها که بخش مهمی از بدنه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، صدمه‌های سنگینی وارد خواهد کرد.

آشفتگی در تصمیم و اطلاع‌رسانی از سوی ستاد کرونا

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: توضیح مکرر مدافعان سلامت این است که ما نمی‌خواهیم حتی یک عزادار سیدالشهدا علیه السلام تب کند؛ لذا این محدودیت‌ها از این جهت اعمال می‌شود که از جان عزاداران سید و سالار شهیدان مراقبت گردد. این هدف مقدس و نورانی است، لیکن در نحوه اطلاع رسانی و تصمیم گیری آشفتگی‌های فراوانی وجود دارد که در موضوعات دیگر نیز کمابیش خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همگان خواهند دید که هیچ کس به اندازه هیأتی‌ها، اهل مراقبت و اطاعت از جریان الهی ولایت نیست لکن انتظار می‌رود، ذهن‌های پرسشگر را اقناع کنیم و تفاوت‌ها و گاه تناقض‌ها را پاسخ بگوییم. هنوز میان مومنین در مورد بندهایی از دستورالعمل پرسش وجود دارد که توضیح کارشناسان محترم وزارت بهداشت را می‌طلبد.

جلالی خاطرنشان کرد: ما نه به عنوان بخشی از حاکمیت، که به عنوان بخشی از خادمانِِ خادمان سید الشهدا امیدواریم در مسیر اقامه عزای خون خدا، قدمی برداشته باشیم و در مقابل جریان منحوس خارج از این مرزها، که می‌خواست اصل اقامه عزا را امسال به بهانه کرونا تعطیل کند، با آبرویمان مقاومت کنیم.

آماده همکاری برای جابجایی هیأت‌ها هستیم

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: وظیفه قطعی سازمان تبلیغات این است که در فرصت پیش رو اسباب مقدور جابجایی هیأت‌ها را به فضای باز فراهم آورد و ادارات کل استانی و ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی با کمک نهادهای عزیز انقلابی به این امر اهتمام خواهند داشت.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=155503

ثبت نظر

-