تن‌تن برای نجات بارسلونا می‌آید

  • کد خبر : 155312
  • 30 مرداد 1399 - 7:55
تن‌تن برای نجات بارسلونا می‌آید

تن‌تن برای نجات بارسلونا می‌آید

به گزارش نیوز، در کارنامه کومان، سه قهرمانی لیگ هلند، دو سوپرجام و یک جام حذفی دیده می‌شود، اما وقتی پای بارسلونا در میان باشد، او خیلی با مربی ایده‌آل چنین باشگاه بزرگی فاصله دارد. البته بارسلونا هم این روز‌ها در شرایط خوبی قرار ندارد که اگر داشت دست به تغییر سرمربی خود نمی‌زد. رونالد کومان یک مربی اهل ریسک است که حتی وقتی اوضاع برایش خوب پیش می‌رود مثل اوضاع چند وقت اخیرش در تیم ملی هلند، حاضر است کار را رها کند و یک شغل پرریسک‌تر را بپذیرد.

حتی با وجود حمله قلبی که چند ماه پیش به سراغ این مربی ۵۷ ساله آمد او در پذیرفتن یکی از پراسترس‌ترین و پرچالش‌ترین نیمکت‌های فوتبال جهان، تردیدی به خود راه نداد. سال ۲۰۰۷ زمانی که آیندهوون را ترک می‌کرد گفت: «در زندگی فرصت‌هایی به دست می‌آید که من سعی می‌کنم آن‌ها را از دست ندهم، این مدل من است. دنیای فوتبال دقیقاً به همین شکل است و من کسی هستم که دنبال چنین زندگی‌ای می‌روم.»

در انگلیس (ساوتهمپتون و اورتون) او بدون جام ماند، در اسپانیا در رختکن والنسیا جنجال‌های زیادی داشت و طوری شده بود که هواداران تیم‌های رقیب از او می‌خواستند که بیشتر بماند، چون والنسیا تحت نظر او یک تیم ناکام به تمام معنا بود.

تن‌تن، لقبی است که در کاتالونیا به او داده‌اند، جایی که او به عنوان یک اسطوره و بازیکن محبوب بارسلونا را ترک کرد. با این وجود اینکه مقداری تردید در مورد توانایی‌های او برای نشستن روی نیمکت بارسلونا وجود داشته باشد طبیعی است، هرچند که کومان در این سال‌ها تجربیات زیادی به دست آورده و حالا برای شغلی که همیشه آرزویش را داشته خود را آماده می‌بیند.

مثل انتخاب آندره‌آ پیرلو به‌عنوان مربی یوونتوس، انتخاب کومان در بارسلونا نیز بیشتر به داشتن دی‌اِن‌ای باشگاه مربوط است تا رزومه کاری خوب، هرچند که در این مورد کومان قطعاً اوضاع بهتری نسبت به پیرلو دارد. او در والنسیا جانشین کیکه سانچس فلورس در سال ۲۰۰۷ شد، اما خیلی زود از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و، چون در گروه خود آخر شدند حتی به لیگ اروپا هم راهی پیدا نکردند. تیم او نه نتیجه می‌گرفت و نه توانایی گل زدن داشت طوری که در ۶ بازی متوالی ابتدای حضور او گل نزد. زمانی که تیم را گرفت، والنسیا چهار امتیاز با صدر جدول فاصله داشت، اما آنقدر گل نزدند و برنده نشدند که بحران در تیم اوج گرفت و دعوا در رختکن تیم هم بالا گرفت. کومان بازیکنان را قبول نداشت و بازیکنان هم علیه او شورش کردند. این مربی هلندی البته در ساوتهمپتون و اورتون کارنامه خوبی داشت و این تیم‌ها را از بحران نجات داد و آمار خوبی را از نظر کسب برد، گلزنی و سبک بازی جذاب ثبت کرد.

حضور او در بارسلونا ممکن است چیزی شبیه کابوس والنسیا باشد یا اتفاقی خوب شبیه آنچه در ساوتهمپتون افتاد را تکرار کند. او بالاخره به شغلی که همیشه آرزویش را داشت رسیده است، حالا کومان باید ثابت کند سرمایه‌گذاری روی او ارزشش را داشته است.

تن‌تن برای نجات بارسلونا می‌آید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=155312

ثبت نظر

-